Hier komt dan een 3de reactie

:
Wat een sensationele race!!!!!
Vooraf had ik een heel goed gevoel voor deze race. Bilzen is het thuiscircuit van Kay (mijn teamgenoot voor deze race) en het circuit ligt me ook wel goed. Heb er in februari nog de CKC gewonnen en tijdens trainingen ging het ook steeds heel goed. Het was dan ook logisch dat we onze joker gingen inzetten. Maar er waren uiteraard ook kapers op de kust, in de eerste plaats de 2 Calamitas teams (altijd leuk om te zien als Calamitas bestuurslid

) en ms racing. Het beloofde dus een heel mooie race te worden en dat werd het dan ook.
Tijdens de kwalifs kon ik direct een mooie kloof slagen met de andere teams, maar uiteindelijk haalden we slechts de pole met enkele hondersten voorsprong op de 2 Calamitas teams. Kay nam de start en kwam niet goed weg. Het scheelde maar weinig of we waren onze eerste plaats kwijt. Ondanks een paar incidenten met achterliggers (Joris werd daar het belangrijkste slachtoffer van) bleven de 3 teams vlakbij elkaar. Jurgen kon zelfs uiteindelijk Kay voorbijsteken en Joris kwam ook een paar keer kijken. Dan komt een heel cruciaal moment in de race, de pitstops. Wij wisselen op een volledig fout moment. Kay wordt namelijk opgehouden door een ander team dat ook komt wisselen zodat we een kleine 5 seconden verliezen. Bovendien kwam ik nog eens in druk verkeer terecht waar ik ook automatisch tijd verloor (ondanks het feit dat ik redelijk vlot doorkon). Nadat alle wissels uitgevoerd waren en ik er een snel tempo op kon nahouden, zat ik een goede 5s achter Calamitas 2. Dat gat heb ik kunnen dichtrijden en na een heel mooi en fair duel met Frederik heb ik de 2de plaats kunnen overnemen. Nog 1 te gaan dacht ik toen. Enkel was die ene piloot Karel (mijn teamgenoot van vorig jaar trouwens

) en die heeft best wel wat race ervaring. Hij begon onmiddellijk 1 a 2 seconden trager te rijden zodat ik hem niet meer kon uitremmen. Bovendien kon zo Frederik terugkomen en kregen we een treintje van 3. Taktisch heel sterk gezien van Karel.

Wat volgde was een schitterend duel

(vond ik toch, maar de mensen langs de kant precies ook). Ik heb echt geprobeerd om overal voorbij te geraken, want was duidelijk sneller, maar ik kwam telkens een beetje te kort. Soms maar enkele cm's. En toen kwam de laatste ronde. Ik had toen de keuze. Ofwel de 2de plaats proberen te behouden, ofwel een alles-of-niets maneuver uitvoeren. Als ik won, zou ik eerste worden; als mijn maneuver zou mislukken, zou ik bijna zeker de 2de plaats nog kwijtspelen. Uiteindelijk maar gegokt om het toch maar te wagen. Het was nipt, maar ik geraakte er net niet voorbij en Frederik heeft er mooi van kunnen profiteren om me voorbij te steken op de brug (mooi gezien, al was het zeker geen verrassing voor mij). Het gevolg was dus een 3de plaats, op minder dan een seconde van de overwinning. 20s later kwamen de 4de en 5de over de streep, ook wiel aan wiel.
Dit is dus zeker de mooiste race van het seizoen geweest (zelfs van de laatste x aantal seizoenen volgens mij). Hopelijk komen er nog zo'n duels de volgende races!
Nog eens een proficiat aan de andere Calamitas piloten, het was een zeer mooi en fair duel!!!!