View Single Post
  #9  
Old 12-07-2005, 10:15
Flitser's Avatar
Flitser Flitser is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Feb 2002
Location: Oost-Vlaanderen
Posts: 526
Copy van mijn post op het kartgrid-forum:

Quote:
Eerst en vooral wil ik even alle piloten bedanken die het dit weekend hebben opgenomen voor Kartgrid en natuurlijk ook aan de waterdragers/supporters/teamverantwoordelijken/pitspoezen/...




Waar zal ik beginnen? ...
Op zaterdag met kartje 12 dan maar.

Het was nu al de derde keer dat we deelnamen aan deze race en ik vond het nu toch maar eens tijd om naast de funteams ook eens een team in te zetten dat voor een podium kon gaan... sterke piloten (Yves Soers, Bart Van De Vel en Mathias Grooten) en een kartje dat goed op de baan ligt (Parolin). En natuurlijk niet te vergeten het Kartgrid.be team... maar dat is een ander kartnummer dus dat is voor straks.

Dat ze gebrand waren op een goeie prestatie werd zaterdagmorgen al vrij vroeg duidelijk toen ze met stijl de snelste tijd tijdens de kwalificaties klokten voor de snelle kids van Depannage 2000 (kart 16) en Markant (kart 15). Prokarting 2 (kart 9) en AMK (kart 2) sloten de top vijf op de grid af.

De start verliep vlot voor zover ik kon zien door mijn lens. Enkel het nummer 9 zag ik effe de lucht in gaan maar gelukkig zonder ergs. Mathias moest enkele ronden later Markant wel laten passeren maar al snel liepen beiden met gelijke tred weg van hun achtervolgers waarvan de twee prokart teams (kart 8 en 9) het meeste weerwerk boden. AMK kreeg het aan de stok met DBR Racing (kart 7) en verloren door hun gebakkelei al snel heel wat tijd. Op een bepaald moment hingen ze zelfs letterlijk en figuurlijk “in den draad”
Iets later moest DBR dan toch de duimen leggen toen na een nieuw opstootje hun ventiel van de velg was gevlogen.

Uiteindelijk zou Kartgrid – SFP de eerste 12u besluiten met een ronde of drie voorsprong op Prokarting 1 & 2. Ik heb geen tussentijdse stand dus als ik er een ronde naast zit: Don’t shoot me.




Bij kart 13, het Kartgrid.be team moet ik eigenlijk al op donderdag beginnen.
Met piloten als Gino Durinck, Jan Luyckx, Dirk Voet en Kim Andries als teamgenoten kon ik alleen maar hopen dat ik geen blok aan het “wiel” ging worden.
Op donderdag zelf weinig noemenswaardig te melden eigenlijk, alleen dat het die dag WEL goed liep.
Vrijdag echter werd het al heel wat anders… volstaat het als ik zeg dat we van 10u tot 22u aanwezig waren en amper 1u gereden hebben?
Met andere woorden het liep goed fout.

Zaterdagmorgen werd het er al niet veel beter op.
Uiteindelijk zouden we pas dertiende op de grid staan met weinig tot geen oefenrondjes wat betreft afstelling. Een paar ronden na de start kon Jan oprukken naar de tiende plaats maar jammer genoeg zouden we een half uur later al in de pits staan met problemen met de gashendel
In elk geval bedankt aan Serge die toen met onze nummer 14 reed en ons de pits induwde zodat we niet hoefden te wachten tot ze ons kwamen oppikken
We konden opnieuw beginnen… gelukkig bleven we de rest van de dag gespaard van pech en konden we langzaam aan oprukken in het klassement.




Het Kartgrid Fun team kreeg het nummer 14 opgeplakt en klokte ook de 14e tijd… je zou haast gaan denken dat we misschien beter hadden gedaan met een beter start nummer :lol:
Al vroeg in de ochtend nam Raoul De Frangh de taak op zich om alles binnen het team een beetje in goede banen te leiden bijgestaan door Marc Vandecapelle. Ook zij bleven jammer genoeg niet gespaard van pech en dienden rond de middag de pits op te zoeken om een gebroken stoelsteun te lassen. Een plaatsje in de top tien zat er voorlopig niet in.





Zondagmorgen was het dan de beurt aan Yves om de start te nemen meteen op de hielen gezeten door Prokarting 2, Prokarting 1, AMK en Markant. Kartgrid.be lag op dat moment in negende stelling en Kartgrid Fun op een twaalfde plaats.

Yves had duidelijk meer last van de koude banden dan zijn achtervolgers en moest Prokarting 2 en Markant een paar ronden later laten passeren maar kon uiteindelijk toch gelijke tred houden.
Het Media Team (kart 3) had echter gemerkt dat er een cameraploeg was komen opdagen en dat mocht blijkbaar niet onopgemerkt voorbij gaan. Hoe ze het geflikt heeft is mij raadsel maar toen ik mijn hoofd in de richting van het lawaai draaide lag de kart al op zijn kop en lag de pilote er naast.
De wedstrijd werd even geneutraliseerd en het pak kwam dus weer samen. Gelukkig voor Anneke De Keersmaeker (Wittekerke) kwam ze er met de schrik en een klein schaafwondje aan de elleboog vanaf.

Later op de dag zou één van haar collega’s de stunt nog eens overdoen en ook op zijn kop gaan liggen :? Ook hier weer zonder ergs, Stunt Team zou misschien een toepasselijkere naam zijn in de toekomst.

Ondertussen hebben de eerste twee teams ook van banden gewisseld tegen gelijkaardig tempo maar slaat het noodlot toe voor kart 9. Een roullement van de achteras heeft het begeven met als resultaat dat ze terugvallen naar de 5e plaats en dat Kartgrid - SFP plots 17 ronden voorsprong heeft op hun dichtste achtervolgers.

En dan… na 22u aan de leiding te hebben gelegen slaat ook voor hen het noodlot toe.
Gelukkig was Bart me net voorbij gereden toen hij plots in panne viel en kon ik hem meteen de pits induwen. En dan merk je plots hoeveel 17 ronden maar is… waar ze uiteindelijk terug de baan op kwamen was me niet duidelijk, het werd echter wel al snel duidelijk dat de (vervang)motor voor geen meter liep want ik liep zienderogen in op Mathias die ondertussen het stuur had overgenomen.

Normaal zou ik de wedstrijd uitrijden voor ons team en konden we misschien nog een plaatsje winnen in het klassement maar wat zich voor mijn neus afspeelde deed alles naar achter verdwijnen. In plaats van het tempo constant te houden om mijn motor (niet die van de kart ) niet op te blazen dan maar beslist om alles te geven om te proberen Mathias sneller over het asfalt te laten gaan door hem te duwen. Een half uur heb ik nog alles gegeven en reed ik zelfs een halve seconde per ronde sneller dan voorheen tot ik inderdaad zoals verwacht “mijn motor opblies”.
Had ik harder en langer kunnen helpen ik had het gedaan maar dit was niet houdbaar… met 15kg meer dan mijn voorganger kwam ik telkens trager weg na een bocht en was het wippen, zwoegen, zweten en jagen om toch elke ronde een paar duwtjes te kunnen meegeven tot ik zoals verwacht “mijn motor opblies” en wou wisselen.

Kim nam dan het stuur van me over om nog een klein uur Mathias te helpen en hoe.
Het mag gerust gezegd worden dat Kartgrid – SFP hun derde plaats aan hem te danken hebben want het nummer negen, op dat moment in vierde stelling en ronde na ronde achterstand goed aan het maken kwam bij het vallen van de finishvlag amper 2 seconden later ook over de streep.

Mannen, schitterend teamwork! Ik weet dat een aantal zaken in mijn tekst verloren zijn gegaan of niet aan bod zijn gekomen vooral dan over ons team Kartgrid.be en wellicht ook over het Kartgrid Fun team maar ik denk dat jullie allemaal wel weten dat jullie veel meer gepresteerd hebben dan hierboven enkel te lezen staat.

Yves, Mathias, Bart en Luc, bedankt voor de prestaties dit weekend, jullie hebben er voor gevochten, knappe snelste rondetijd neergezet, kortom, wat ons betreft een geslaagd weekend waarvoor dank!!

Kim, Jan, Dirk en Gino, bedankt dat ik mocht meerijden en ook voor de sterke prestaties. Waren we nu zes of zeven, ik weet het al niet meer, maakt me ook niet uit, dit is wat mij betreft voor herhaling vatbaar… alleen met wat minder hoofdzorgen op vrijdag en even weinig hoofdzorgen als het voorbije weekend

Raoul, Marc, Roel, Patrick, Bart, Francis,… en al degenen die ik nog vergeten ben, ik hoop dat jullie plezier beleefd hebben aan jullie stints, hopelijk zien we jullie volgend jaar terug.
__________________
Visit Kartgrid.be

Last edited by Flitser; 12-07-2005 at 10:18.
Reply With Quote