View Single Post
Old 20-08-2005, 00:55
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by Sennake
Ik ga geen gewaagde uitspraken doen over welke kleur nu DE juiste is (dat is naar mijn bescheiden mening trouwens niet zo relevant omdat zelfs een model dat met exact dezelfde kleur gespoten wordt als het 1/1 origineel nog donkerder zou lijken, omdat er minder licht op valt), maar over 1 ding ben ik het alvast niet eens met jou Huudo : ik heb hier beide TS spuitbussen naast mijn toetsenbord staan en wat absoluut zeker is, is dat TS-8 Italian Red donkerder en minder fel is dat Bright Red. Mogelijk komt Bright Red dichter bij het Belga rood, maar dan toch niet om de door jou aangehaalde reden dat ze niet zo fel rood is als Italian Red. Het omgekeerde is namelijk het geval. Is ook logisch : Italian Red bestaat al 10 jaar of langer, en pleegde de kleur te zijn die het Corso Rosso van Ferrari moest voorstellen, wat een scharlaken rood is. Bright Red is pas op de proppen gekomen toen Tamiya de Marlboro rode Ferrari's begon uit te brengen...
Het gaat 'em de'r ook niet over welke nu het juiste Belga rood is he, maar wel, welk rood is een 'perfect match' voor de decals.

En je kan gelijk hebben hoor voor wat betreft het onderscheid tss Italian en Bright Red. Ik heb Bright Red niet in huis, maar wat ik meende van mij te herinneren - lol, mijn gebrekkig visueel kleuren geheugen nog maar eens. Fel rood of niet fel rood is nogal moeilijk om dit te omschrijven nietwaar. Scharlaken rood is fel rood voor mij, omdat rood de hoofdkleur is. Jij kan misschien fel rood omschrijven als een rood dat iets meer geel in heeft en daardoor feller lijkt. Zoals ge ziet, subjectieve waarneming van kleuren tot en met hier. Als Bright Red een iets meer orangjere (er is wellicht een tik meer geel in gebruikt) tint heeft dan Italian is het wellicht goed voor de Belga decals. Italian is zeker niet goed. Het rood moet niet donkerder zijn, zoals ik al eerder aangaf zijn de decals een tikje meer orangje/geel dan Italian.

@ manu,
je zal het sowieso moeten uitproberen met een likje verf óp een rood deel van je decal, pas dan zal je uitsluitsel hebben.
Reply With Quote