View Single Post
Old 20-10-2005, 07:57
MFahrer MFahrer is offline
De Paddock Regular

Jah... hier ben ik weer... ik ben een beetje verder met mijn eerste MDF plaat...

Het wit van de curbstones geschilderd (in de linkerbovenhoek zie je de kopertape die op de baan komt ter geleiding:

't Is duidelijk de eerste laag... je ziet er nog wat grijs door:

Ik ga zo content zijn als de eerste races gaan gereden worden, die Group A's zien er enorm goed uit... al moet ik de inserts nog maken om in de wielen te steken. De sierra staat zelfs nog niet vast op het chassis, maar doet hier gewoon dienst om het plaatje te vullen:

De auto's staan hier op drie verschillende banen! Lekker dicht bij elkaar en bij de A-pex! Het wit van de curbs is afgeplakt en het rood ligt er ook op!

Ik heb gisteren nog de vier lanes kunnen "kopertapen" en derna eens kunnen testen! De auto erop... en een 9volt batterijtje tegen de tape houden... en weg zijn we! De eerste meters zijn gereden!

Ik probeer vanavond de tweede plaat te tapen en de curbs te schilderen.

Ik speel met een ideetje jongens... Aangezien hier toch een paar geïnteresseerden zijn in dit project en het eens in real life zouden willen bekijken, denk ik eraan om -eens dat alles up and running is, including de timing- eens een team race te organiseren met een team of vijf-zes. Zo zouden we een paar teams van ons eigen vrienden kunnen vormen en één of twee teams van buitenaf... Dat zou inhouden dat ik voor een dag een chassis (of twee) te leen geef en dat jullie (per team) een body maken, op die manier heb je op voorhand ook nog genot van het bouwen en er daarna mee te rijden. Ik laat uiteraard weten waar en hoe je extra benodigdheden kunt vinden (lichtsets, lexan interieurtjes). We kunnen ook regelen dat je die bij mij bij kan krijgen, dan bestel ik een setje bij op voorhand (lichtsetje 16euro, of meer soldeerwerk 8euro, lexan interieurtje 10 euro). Voor het afstellen van het chassis helpen we uiteraard mee!

Zo kunnen we eens een zes(of meer)-uurse rijden op een namiddag-avond... wordt er een beker gegeven voor de mooiste wagen (waar jullie hoogstwaarschijnlijk wel mee zullen weglopen). Wanneer dit alles zou doorgaan en welke klasse er zou gereden worden staat belange nog niet vast, maar ik wou even polsen of er interesse zou zijn voor dit voorstel.

Ik heb al een paar keer een endurance race georganiseerd op Petit Spa onder ons vrienden... maar voorlopig hadden we slechts twee lanes, en hebben we allemaal apart gereden... de sfeer op zo'n evenementje is altijd zeer goed... met een pintje in de hand genieten van de voorbijkomende wagens, de competitiviteit. Als de nacht valt en we in het donker rijden, wordt de sfeer uiteraard nog beter!

Zeg eens jullie gedacht...

Gunther

Last edited by MFahrer; 20-10-2005 at 08:01.
Reply With Quote