Jongens jongens... zoals in real life... bewijs je maar op circuit!
Voor de rest... heb ik een enorm druk weekend achter de rug met in huis te moeten werken... maar tussendoor (lees s' avonds laat) heb ik toch nog de tijd gevonden om wat verder te doen aan m'n circuit.
De Bruneau: de "zessen" zitten vast achter de tragere Sierra. Later op de dag heb ik nog de vier lanes kunnen tapen zoals je kan zien op verdere foto's. Ik stel me voor dat de "Originalteile" zich nog net tussen de Sierra en de Marlboro gewrongen heeft, je ziet dat de binnenbaan hier eerst efkes buitenom kan om dan mooi in te voegen en kort over de curb verder te gaan. Het wit van de curbs is ook hier geschilderd en de ervaring leert mij nu van iets langer te wachten met de rode vlakken erop te schilderen. Bij mijn vorige was het rood iets onder te tape gelopen. Alles is al geretoucheerd ondertussen:
De zessen zijn hier al voorbij de Sierra geraakt en zitten nu op het begin van de rechte eind richting the Sses:
Ben zijn zes voelt zich onterecht gepasseerd en maakt hier redelijk zijn intenties duidelijk: "Make some room, coming through!":
Efkes te afmetingen gestest voor de startgrid:
Alles uitgemeten en de auto's vertrekken dus elk 15cm van elkaar. De start/finish-lijn en eerste acht startstrepen zijn geschilderd. De lane die de pole heeft gepakt staat uiteraard als eerste bij de binnenbocht. Bij "normaal" slotracen start iedereen dus op dezelfde lijn, hier wil ik het iets realistischer maken! Een tweede reden waarom ik een "echte" grid wou, is het feit dat de lanes in de eerste bocht al dicht bij elkaar komen. Als iedereen vanop dezelfde plek en op het zelfde moment alles geeft tijdens de start, hebben we al brokken voor we drie bochten ver zijn. Ik denk eraan om nog één startrow bij te zetten zo kunnen we zeker met twaalf piloten of teams "samen" rijden en heeft iedereen een eerlijke startplaats. Met samen bedoel ik natuurlijk dat de eerste vier gekwalificeerde samen vertrekken, de tweede vier een manche later vanop de tweede startrij.
Eerste bocht na start/finish, lane 1 gaat hier ferm over de curbs!
Het geheel ziet er op dit ogenblik zo uit. De eerste plaat is volledig af, de tweede moet nog de rode vlakken krijgen van curbs (links tegen de muur), en de drie volgende zullen verder deze week wel af zijn.
Er komt dus vorm in de zaak! Ik ben content om het zo te zien evolueren!
G.