View Single Post
Old 24-11-2005, 17:34
FastFons's Avatar
FastFons FastFons is offline
De Paddock Regular

Ik heb ook een vaste job en daarbovenop een eigen zaak, maar de data zijn toch ver genoeg op voorhand bekend om ze in te plannen. Bovendien is er nog het schrapresultaat. Zondagvoormiddag is voor mij ook doenbaar, weekdagen wordt echter zeer moeilijk. Ik heb me de laatste 2 jaar echt gefocussed op de titel. Vorig jaar is dit gelukt en wie weet ook dit jaar. Ik doe volgend jaar zeker nog mee, maar het zal dan met een andere ingesteldheid zijn aangezien ik volgend jaar ga voor de crazycross titel in het plaatselijk kampioenschap en misschien ook eens wil proeven van een outdoorcompetitie of Eran.
Ik denk persoonlijk dat er niet meer teveel aan het MAK kampioenschap moet veranderen. Ik vind het persoonlijk het ideale kampioenschap om de basistechnieken van het karten (en misschien ook wel van de racerij in het algemeen) aan te leren. Het niveau is wel stevig omhoog gegaan intussen. Ik weet nog dat wij het eerste jaar steeds streden voor een 8e plaats ongeveer. Moesten we nu hetzelfde niveau rijden als toen eindigen we zeker laatste.
En dat hoge niveau kan misschien wel eens juist de zwakte van het kampioenschap worden en nieuwe (beginnende) teams afschrikken. Misschien moeten we dan eens nadenken over gewichtstraffen voor de winnende teams ofzo. Op die manier kunnen minder ervaren piloten ook meedingen voor een podiumplaats. Het is bovendien een eenvoudig te realiseren ingreep, enkele stukjes lood die bij de betreffende teams tegen de stoel worden geplakt.

FF