View Single Post
Old 24-11-2005, 19:39
FastFons's Avatar
FastFons FastFons is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by flugel
Gewichtstraffen 't Idee kan wel goed zijn... maar of Giovanni dit leuk gaat vinden, dit vraagt serieuze controles en elke wedstrijd wegen.

Heel in het begin als wij meededen, toen nog als DB racing met mijn neef, eindigden wij ook steevast achteraan, maar elke wedstrijd voel je wel dat het beter gaat, en trouwens ik denk dat iedereen graag wint op een normale manier, zeker als het gaat over "evenwaardig" materiaal.
Gewichtstraffen zijn toch net heel makkelijk te realiseren. Ik geef even een voorbeeld, de juiste gewichten kunnen misschien anders liggen.
De eerste race gaat iedereen gewoon van start zonder gewicht. Na deze eerste wedstrijd heb je 3 man op het podium. de winnaar krijgt de volgende wedstrijd bvb 10 kilo balast, de 2e 5 kilo en de 3e 2. Na de wedstrijd vervalt het gewicht en krijgt het nieuwe podium de balast voor de wedstrijd. Nu neemt Giovanni int begin van het seizoen 3 pakken lood van het juiste gewicht en deze worden op de kart gekleefd voor de wedstrijd en door hem terug meegenomen na de wedstrijd.
Er is dan toch helemaal geen weging nodig.
Je kan ook zelfs in stappen afnemen maar dan heb je wel veel meer loodpakketjes nodig.

FF