View Single Post
Old 24-11-2005, 20:12
flugel's Avatar
flugel flugel is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by FastFons
Gewichtstraffen zijn toch net heel makkelijk te realiseren. Ik geef even een voorbeeld, de juiste gewichten kunnen misschien anders liggen.
De eerste race gaat iedereen gewoon van start zonder gewicht. Na deze eerste wedstrijd heb je 3 man op het podium. de winnaar krijgt de volgende wedstrijd bvb 10 kilo balast, de 2e 5 kilo en de 3e 2. Na de wedstrijd vervalt het gewicht en krijgt het nieuwe podium de balast voor de wedstrijd. Nu neemt Giovanni int begin van het seizoen 3 pakken lood van het juiste gewicht en deze worden op de kart gekleefd voor de wedstrijd en door hem terug meegenomen na de wedstrijd.
Er is dan toch helemaal geen weging nodig.
Je kan ook zelfs in stappen afnemen maar dan heb je wel veel meer loodpakketjes nodig.

FF
Ik ben er persoonlijk niet voor te vinden. Iedereen rijdt met hetzelfde materiaal, afstelling,... (normaal gezien toch) dus eigenlijk kan je niet eerlijker strijden dan enkel het "talent" van de piloot. In autosport spreek je over verschillende wagens en afstelling daar kan het misschien wel een verschil maken, maar in de mak, het blijven huurkarts hé.

Dan vind ik het systeem dat Kay aanhaalt misschien beter, misschien zelfs denken over een groter verschil tussen de eerste 3, en dan gewoon aftellen. Zo heeft een overwinning meer nut en kan je minder rekenen denk ik.
Grote veranderingen zijn er idd niet nodig, maar stilstaan is achteruitgaan hé
Reply With Quote