View Single Post
Old 25-11-2005, 15:41
Speesman's Avatar
Speesman Speesman is offline
de snelste doctorandus

Quote:
Originally Posted by FastFons
Tis nu niet dat ik zo'n grote voorstander ben van gewichtsstraffen, dit seizoen bv had het eerder een nadeel dan een voordeel geweest.
Ik ben het echter met stefco eens dat het steeds de tragere teams zijn die eerst afhaken. De meeste mensen in de competitie rijden al enkele jaren mee, maar om de competitie in stand te houden zou er beter wat vers bloed bijkomen.
Wat de Mak betreft zijn dat het best beginnende karters vind ik, mensen die willen bijleren zonder grote investering en met een beperkte ervaring.
Er zijn er zo al een aantal begonnen, maar volgens mij zijn ze nu meestal te snel ontmoedigd en krijgen ze niet genoeg tijd om te groeien. Ik denk dus persoonlijk dat als het kampioenschap wil blijven bestaan vooral in die richting aanpassingen moeten gedaan worden. Dit is enkele jaren geleden geprobeerd met de loting, een goede poging maar het sloeg niet echt aan.
Dit is mijn mening, misschien zien er andere personen liever een kampioenschap van een nog hoger niveau en willen aanpassingen in die richting, maar ik denk dat er van dat kaliber genoeg kampioenschappen zijn.

FF
Die mening deel ik ook. Volgens mij is namelijk het allersterkste punt van de MAK dat het een redelijk uniek kampioenschap is. Als je graag op een enorm hoog niveau rijdt, dan heb je keuze tussen een aantal kampioenschappen (zoals oa bik). Ik denk dat het een grote fout zou zijn om de MAK om te vormen naar een van dergelijke kampioenschappen, die concurrentie zou het niet aankunnen. De MAK is immers een ideale mix tussen ervaren karters en beginnende karters, en ideaal om bij te leren. En dat moet zeker zo blijven. Als er dus iets zou gewijzigd worden, moet het vooral iets zijn waardoor de beginnende teams geneigd blijven om mee te blijven doen, zonder dat het competitieve te veel verdwijnd (want dan zijn de snellere teams weer niet tevreden).

-> ik wil gerust na de race van zaterdag mee brainstormen!!
Reply With Quote