Verdiende overwinning van Calamitas 2 wat mij betreft. Onze pitstopstrategie ging verloren door een treintje tragere deelnemers en de baanpost die vergat te vlaggen. Daardoor kwam ik een 3 tal seconden na Frederik de baan op. Ik kon zeer snel het gat toerijden en hem voorbijgaan wanneer hij iets te breed insneed. Een 10 minuten voor het einde krijg ik in de zware remzone naar de bochtencombinatie voor start finish een kramp in mijn hand en ik glijd over mijn stuur. Daardoor ging ik veel te breed en moest ik Frederik uiteindelijk terug laten passeren. Daarna ging het van kwaad naar erger. Mijn vingers waren helemaal bevroren en het ontbrak mij aan kracht om niet van mijn stuur te glijden. De laatste 5 minuten koos ik dan ook om zeker de 2e plaats veilig te stellen. Het wordt nog spannend in JPR maar we hebben het voordeel dat wij geen punten meer moeten goedmaken. Hopelijk blijft iedereen gespaard van mechanische problemen in JPR zodat het kampioenschap op het scherp van de snee kan beslecht worden.
FF