View Single Post
Old 26-12-2005, 03:11
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Foto 6.
Dit bovenaanzicht geeft nog een ander probleem weer, nl. de afstand van de onderkant voorruit tot de achterkant van de motoropening (zie pijlen). Als ik me nog zo'n beetje een lexan interieur kan herinneren qua afmetingen, komt dat er nooit. Bovendien zit er een verticale scheiding tussen de cockpit en het motorcompartiment. Dus zal, zoals ik al een beetje vreesde, de eigen cockpit eraan moeten. Die zou wel wat ingekort kunnen worden in de hoogte en een ruimte zou kunnen voorzien worden om de electromotor plaats te laten, maar dan... op naar foto 7

Foto 7.
De cockpit zou dus aan de ruitpartij dienen bevestigd te worden, zie rode lijnen. Stevig? Geen idee, maar wel grote twijfels.

Foto 8.
De vorm van de neus is er complex. Dus of ik daar de schakeling voor de lichten kwijt kan, is een vraagteken.

'k moet zeggen dat de motivatie me deftig in de schoenen is gezonken. Vooral omdat ik nooit aan een kas begin, vooraleer alle mogelijke problemen in kaart zijn gebracht en er al een soortement van oplossing voor in mijn hoofd zit - droogpassen. Bijkomend probleem nu is dat ik het mes/zaag/scriber in de plastic moet gaan zetten "op goed geluk" - zeker bij de diffuser achteraan, de cockpit en de motor - om het er enigszins deftig uit te laten zien. Ik moet er niet aan denken dat er nog aanpassingen dienen te gebeuren als de body/cockpit/motor geverfd/gedecalled en gevernisd zijn.

Voor de meeting heb ik vaak gedacht "waar zijn we aan begonnen". Bij het zien van de Gr.A's tijdens onze laatste bijeenkomst sloeg dat om in een "ziet er niet te moeilijk uit, krijgen we voor elkaar". Maar nu ik deze FIA-GT op de tafel liggen heb, komt het gevoel weer terug "waar ben ik in godshemelnaam aan begonnen, waarom GT's en waarom die grote koers..." Daarbovenop komt nog dat er al ergens in januari zou moeten getest gaan worden... of dat de NSX tegen dan klaar zal zijn, durf ik nu al zeer sterk te betwijfelen.

Eens een nachtje over gaan slapen.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	nsx-06.jpg
Views:	55
Size:	27.0 KB
ID:	345   Click image for larger version

Name:	nsx-07.jpg
Views:	39
Size:	24.8 KB
ID:	346   Click image for larger version

Name:	nsx-08.jpg