Quote:
Originally Posted by MFahrer
Huudo,
Ik snap dat je er terug een prachtwerk wilt van maken... ........
Maar ik moet Pat gelijkgeven... probeer voor eens met iets minder content te zijn... en toch deel uit te maken van dit event... Je model zou in een echte competitie zowiezo het max van de punten halen...
enz.
G.
|
bon, ge moet natuurlijk wel consequent blijven. Sta me toe te citeren uit het reglement, door jullie zelf opgesteld nota bene...
Quote:
1.3 Verdere body-specificaties
Het koetswerk moet zo goed mogelijk de werkelijkheid benaderen. Alle volgende onderdelen die meegeleverd zijn met de bouwkit, moeten gemonteerd worden:
- bumpers
- spiegels
- klinken
- uitlaat
- lichtblokken
- spoilers
- ruitenwissers
Extra’s zoals bijkomende mistlampen op de voorbumper zijn vrij te kiezen. Als ze geplaatst worden moeten ze wel in een behuizing zitten en ongeveer op de plaats komen waar ze op de 1:1 racewagen zitten. Het is niet toegelaten extra led’s te plaatsen in wat luchtopeningen of –happers vormen.
Het koetswerk moet verplicht een duidelijke race-livery (sponsors-stickers) en een startnummer hebben.
Als iemand beslist om een straatversie om te vormen tot een FIA GT race-versie, moet de meest vitale race-onderdelen ook monteren (denk maar aan venturi’s, achterspoilers, uitlaten, voorspoilers…). Het is bijvoorbeeld niet toegelaten de Revell Viper zonder al deze items in te zetten in deze race. Het is bijvoorbeeld wel toegelaten die items zelf te maken of over te nemen van een andere bouw-kit.
|
Quote:
1.4 Interieur:
Om de realiteit zo dicht mogelijk te benaderen wordt er gewerkt met een zo volledig mogelijk interieur, en niet met enkel een minimalistisch lexan interieur uit één vorm gegoten. Het interieur van de kit wordt zoveel mogelijk gebruikt: het dashboard met stuur, de binnenspiegel, de rolkooi, de versnellingspook en de brandblusser zijn verplichte items die worden overgenomen uit de originele kit. Indien het om een omgebouwde straatversie gaat, wordt er verwacht om toch een eenvoudige rolkooi (bijvoorbeeld uit de staafjes die de onderdelen van de kit samenhouden of uit aangepaste rolkooi van een andere doos) en brandblusser (bij een Q-model interieur zit er altijd een extra brandblusser) aan te brengen.
Het interieur moet zodanig geplaatst zijn dat er geen enkel onderdeel van het chassis zichtbaar blijft door de ruiten.Uiteraard moet er een 1/24 piloot en zetel in de wagen geplaatst worden (bijvoorbeeld een Q-Model interieur). Lexan interieurschaaltjes met rijder, zetel, en brandblusser zijn makkelijk te krijgen bij: http://www.scaleracing-shop.de/. De interieuronderdelen staan onder Q-Model.
|
Wat is dat dan??
Een reglement dient toch om nageleefd te worden, of niet? Nu moet ik het in ene keer allemaal niet zo nauw nemen of wat?
Quote:
Originally Posted by MFahrer
Ik ben 100% zeker dat jij dit tot een goed einde kan brengen zonder te overstressen en zonder andere projecten te moeten laten liggen...
G.
|
Wees daar maar niet zo zeker van.
Quote:
Originally Posted by MFahrer
Je hebt de motor van de NSX al "bewerkt"... een natuurgetrouwe NSX maak je er niet meer mee toch? ... G.
|
Hoe denk je dat anders mijn scrapbox vol geraakt is door de jaren heen. Die dingen komen vroeg of laat wel van pas. Zoals gezegd, shit happens, daar zit ik niet echt mee in.
Quote:
Originally Posted by MFahrer
jij was wel nog één van de enthousisastste mensen daar...
|
Dat klopt wel, maar bij het zien van al die
Gr.A's leek het allemaal redelijk simpel.
Quote:
Originally Posted by MFahrer
Ik hoop dat ik hiermee het idee om te quitten uit je hoofd haal... Ik zou je graag aan de start zien komen... het is puur voor de fun hé!
|
Ik kom er enkel nog op terug als er een andere timing opgesteld wordt.
Quote:
Originally Posted by MFahrer
het is puur voor de fun hé!
|
Dan vraag ik me toch af waarom we niet zelf mochten kiezen welke kit we gingen gebruiken en waarom de FIA-GT verplichting erwas, inclusief reglement.