View Single Post
Old 30-12-2005, 14:53
MFahrer MFahrer is offline
De Paddock Regular

Ik had mij hier uitgesloofd om tot in de puntjes uit te leggen waarom hoe en wat van je vragen huudo... maar mijn pc besliste om dan vast te lopen...

Dus daarom nu iets korter... Op de vraag waarom fia gt:

Omdat we er ergens een lijn in moeten trekken... stel dat we afspreken om eens een slotkarreke te maken... jij maakt een CLK GTR, Juha een Corsa, Sennake een D-type en Dominique een 300SL... het zullen stuk voor stuk prachtige modellen/slotcars zijn, maar waar is de fun van het racen dan als jouw Benz 5.3 rijdt, de andere benz 7.5 omwille van veel smallere banden (passen nooit zo brede exemplaren onder), de helft van de breedte van jouw wielbasis en het zwaartepunt dat dubbel zo hoog ligt... en de rest rijdt qua tijd er wat tussen... waar is de fun van het racen dan? Dan zie je gewoon je creatie eens bewegen... das alles volgens mij... maar de duels, de uitremacties, de spanning... valt allemaal weg... Ik ben van de mening dat als je van iets proeft... er meteen maar goed van kan proeven... niet? Je kan je maar voorstellen welke mooie spannende races er gereden worden op zon' "koersbaantje" tot je het zelf eens goed gedaan hebt...

Trouwens... in de aanloop naar dit evenementje heb ik met Sennake wat over en weer gemaild... waarin ik twee klasses voorstelde, namelijk FIA GT en een soort STW (Audi Quatrro, BMW 320i, Peugeot 406, Renault Laguna...) en we kwamen uit op FIA GT omdat er blijkbaar meer auto's te krijgen zijn in die klasse (weliswaar ook al met JTCC compromissen)... en de auto's zijn veel lager en breder dan de STW's... dus die rijden makkelijker en zijn toegankelijker voor beginnende racers...

Ik moet toegeven dat jouw team er niet bepaald de makkelijkste GT er heeft uitgekozen... maar ik denk dat niemand jullie verplicht heeft om een NSX te nemen... je wil geen heiligschennis doen... maar een Porsche GT2 is makkelijk om te bouwen naar slotcar hoor... zonder overal inbreuk aan de realiteit te moeten doen...

Het reglement moet uiteraard nageleefd worden... anders wordt het niet opgesteld... maar dat wil niet zeggen dat er nergens een mouw aan te passen is... En wat de ge-high-lighte dingen in het reglement zijn... willen vooral zeggen dat het niet toegelaten is wielkassen breder te zetten, of groter te maken om de wielen er in te passen... maar niet elk draadje, knopje, kleinste detail moet 100% met de realiteit overeenkomen hé...

Wat de datum betreft... kijk eens in de modelbouwmeetingthread (dit woord moet ik onthouden als ik nog es scrabble speel)!

Even goei vrienden hoop ik?

G.

Last edited by MFahrer; 30-12-2005 at 15:02.
Reply With Quote