Quote:
Originally Posted by Loeten
...
Waarom jongeren er niet aan beginnen??? Welnu, uit mijn ervaring met kinderen (onderwijzer dus) weet ik dat ze veel te verwend zijn op speelgoedvlak en veel te weinig geduld opbrengen om wat te maken. De kunutsellessen zijn bij ons op school echt wel handvaardige lessen waar wat te beleven en te maken valt.
...
|
En als de meester het zegt.

Ik zat er pal op, verwende bouwers en geen geduld.
Quote:
Originally Posted by Loeten
Toch probeer ik de kids warm te maken voor zo'n kits...  Ze hebben echt wel interesse als ik weer eens nieuwe schermafbeelding heb. Dan moet ik meerdere pics meebrengen of de auto zelf eens meebrengen. Maar zelf één bouwen vinden ze veeeeeel te moeilijk... Tjah... (btw er zitten maar 2 jongens en 6 meisjes in de klas)
Langs de andere kant heb ik een achterneef (nu 14 of zo) die het ook aan het proberen is. Eerst kocht hij die-casts maar hij wilde dat zelf eens uitproberen. Hij is begonnen met die easykits van revell en probeert nu en dan eens een stapje te zetten richting Tamiya. Omdat het past want kerels van die leeftijd willen iets moois uitkomen. Dus liever perfecte kits ipv kits waar extra werk aan is, want dat zien ze dan niet zitten. Das trouwens ook een "ziekte" van deze tijd: faalangst...
|
En zie de Revell easykits verschijnen op het toneel.

Ik denk dat voor de gasten van tegenwoordig dat het juiste pad is. Waarom eens geen easykit meenemen naar school en tonen aan de kinderen die een gezonde interesse hebben.

Als ze een stuk of wat van die dingen gebouwd hebben, groeien ze automatisch wel door als ze het in zich hebben.