View Single Post
Old 08-02-2006, 14:08
Peter Baert Peter Baert is offline
De Paddock Regular

Yvonne,

We hebben een objectieve vergelijking gemaakt met RACB Driver of the Year, de enige echte referentie, en de Gouden Helmen. We hebben de resultaten van sommige laureaten vergeleken met de resultaten van genomineerden, die verrassend geklopt werden.

Bij het maken van die vergelijkingen kom je tot verrassende winnaars als Lefort-Lambert, Longin, Jamers, Melotte, ...

In het artikel op www.pitstop.tv is nergens vermeld dat de Gouden Helmen niks voorstellen.

Blijkbaar hebben we als enigen van de autosportjournalisten die verkiezing eens kritisch bekeken en uitgelegd hoe er gestemd wordt en dan vergelijkingen gemaakt. En de conclusie laat ik aan de lezer.

Het probleem is dat deze Luikse onzin naar zowat alle media is gestuurd en dat die onzin dan ook nog gepubliceerd wordt en verkocht wordt als "de oscars van de Belgische autosport" ().

Dat TV-zenders of andere media diezelfde geldmachine gebruiken om allerei referenda te organiseren, is geen excuus. Dat de Gouden Helm "de meest gegeerde trofee is voor de Belgische autosporters", zoals de organistor pocht op zijn website, is je reinste prietpraat. De Gouden Helm vormt een belangrijk deel van de omzet van de Belgian Motorshow. Als ik de organisator was, zou ik voor 2006 nog wat categorieën bijmaken. Nog meer kassa!