Quote:
Originally Posted by flugel
In een ander kampioenschap werkt dit prima, en heb ik nog nooit iemand met een rekenmachine zien lopen. Je kan trouwens ook punten delen hé  40ptn voor het team, 20ptn voor de piloot...
Allezins, voor mijn part is Gio zijn idee goed, want als je Kay zijn denkwijze volgt vraag ik mij af waar sommige teams dan mee bezig zouden zijn, het gaat om een tof kampioenschap waar je enkel rijdt voor de eer en vooral voor de fun!
Ik stel mij dan gewoon de vraag, zo'n discussie over punten... sommigen nemen het MAK kampioenschap wel heeel serieus
Ik vind het zoeken van circuits allezins veel leuker 
|
Wel vorig jaar hebben we redelijk vanvoor meegereden. Hopelijk lukt dat dit jaar ook

. Als je in een team zit dat vrij vanvoor rijdt dan maakt de bijkomst van die punten tijdens de kwalificaties voor de mindere teams niet veel uit. Dus als het voor ons zo goed gaat als vorig jaar dan maakt de komst van die extra punten niet veel uit. Maar wil gewoon effe het standpunt innemen van een team dat meer achteraan rijdt. Aangezien we toch graag willen dat zij ook meer punten kunnen pakken en beloond worden voor hun deelname en trouw aan het kampioenschap? Denk dat als je racet fun moet maken en proberen zo goed mogelijk te rijden. Maar voor de teams die voor het 1ne gratis punt rijden zou het volgens mij toch ook leuker zijn als ze eens meer punten kunnen scoren als ze ander team inhalen?
Stel voor het teamkampioenschap. Een team rijd altijd voor de laatste of de voorlaatste plaats. Krijgt dan telkens 2 ptn. Na 8 races (dus een heel kampioenschap hebben ze dan 16 ptn. Stel dat er dan een team maar 1 race mee doet en 6de wordt. Dan scoren ze 20ptn in het teamklassement (10ptn x 2(=joker) ). Wel dan staat dat team al meteen voor een team dat 8 races meedoet. Lijkt me niet echt motiverend voor de mindere teams ?
Stel nu dat je uitgaat van bv de punten als volgt te verdelen:
Aan de meet krijgt elk TEAM punten:
20 | 19 | 18 | 17 | 16 ... dus van 20 naar beneden.
Het individueel klassement is gewoon de helft van het punt dat je als TEAM krijgt. 10 | 9.5 | 9 | 8.5 | 8 | 7.5 , ...
Met gevolg blijft het klassement even close als het vorig jaar was (en zelfs closer). Bovendien krijgt iedereen andere punten. Dus strijden voor de bv 14de plaats en er voor beloond worden in het kampioenschap. En Teams die trouw zijn aan het kampioenschap worden lang niet zo snel bijgehaald door teams die slechts 1 race meerijden.