View Single Post
Old 17-03-2006, 02:54
Dethor's Avatar
Dethor Dethor is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Steven
ja, de spoiler, luchthapper en pedalen zitten idd bij de decal (van renaissance). De foto's zijn van de CB-com transkit en dit volgen wij niet wegens slechte kwaliteit, en zoals je kan zien kunnen ze zelfs niet wit afdrukken.
Wat een onzin....CB-COM kan niet wit zijn...om de simpele reden dat het harsmodellen zijn (karakter eigenschap van harsmodellen is dat ze gebroken wit tot beige zijn). Harsmodellen zijn ook meer voor gevorderden, dus niet voor de beginners of amateuristische doe-het-zelvers. Het is de bedoeling dat je de harsmodellen zelf verder afwerkt (daar bestaan nog veel verschillende materialen voor). Het valt me op dat vaak mensen die geen kaas gegeten hebben van harsmodellen zeggen dat dat slechte modellen zijn....terwijl ze eigenlijk totaal geen idee hebben van hoe ze met zo'n model moeten werken/bewerken. Harsmodellen vergen immers toch wel een ietwat andere aanpak.
Steven de volgende keer als je wilt reageren op zo'n onderwerp, ofwel zorgen dat ge weet waarover ge praat ofwel gewoon zwijgen.

Voor de mensen die er momenteel aan denken om dit model te bouwen heb ik wel nog enkele tips. Deze modellen lijm je NIET met modelbouwlijm maar met twee-componenten of secondelijm.
Qua verf is mijn ervaring dat je het beste Tamiya-verf (zowel acrylische als watergedragen doen het goed...dit geldt ook voor de spuitbussen).
Je zal voor sommige stukjes moeten schuren, hiervoor moet je basaal gezien te werk gaan zoals bij een echte auto...MAAR ik zou niet lager gaan dan korrel 500-600 (nat).
Een pincet (liefst meerdere) is ook geen overbodige luxe.

Voor mensen die geen ervaring hebben met harsmodellen en wel nog nood hebben aan verdere juiste informatie...mail me gerust.