View Single Post
Old 23-02-2002, 18:58
AuForm AuForm is offline
De Paddock Rookie

Je moet niet overdrijven. Met 'hacken' bedoel ik alleen maar het paswoord achterhalen (via algoritmes, of zoiet), en de press releas eraf halen. Er zijn geen kwade bedoelingen. De reden waarom we dit doen is snelheid. Als we wachten tot we de pr's in handen krijgen, dan moeten we ook nog die informatie verwerken enz... Tegen die tijd zitten we al een halve dag achter. Volkswagen heeft hier geen enkel probleem mee. We respecteren de publicatie-datum van vw (15min vroeger).

Een journalist voor Car&Driver zei op een press meeting eens tegen Jamie dat ze de moeite niet meer doen om de pr's van vw te halen, maar gewoon naar vwvortex gaan. Er is niemand slachtoffer.

Toen Volvo duidelijk maakte dat ze het niet goed vonden, zijn we ermee gestopt. Het is niet misdadig wat we doen. Misdadig zou zijn de pr's voor de publicatie-datum bekend te maken. Maar we hebben goede contacten met alle fabrikanten, en worden zeker aux serieux genomen. Volvo was in de wolken toen ze hoorden dat vmg een Volvo site ging maken. En we namen aan dat ze ook geen probleem zouden hebben met het afhalen van informatie.

En we doen het niet altijd. Het is alleen bij groot nieuws, als de nieuwe A4 bijvoorbeeld. De pers-voorstelling werd live uitgezonden over het internet, en direct na de voorstelling hadden we het artikel. Het zou nog wat zijn mochten we nog een halve dag wachten daarmee.

Ik zeg nu wel voorduren 'we' alsof ik een belangrijke functie heb, maar ik sta onderaan de ladder. Met dat hacken heb ik niets te maken.

PJ

Last edited by AuForm; 23-02-2002 at 19:18.
Reply With Quote