View Single Post
Old 19-03-2006, 11:28
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

Deze wedstrijd was beduidend van minder niveau dan Bahrein. véél minder duels.

Ik had de indruk dat Renault (zeker in de laatste stint) er mee aan het spelen was: deze ronde push jij, volgende ronde push ik. Alonso had idd een goeie start, maar werd geholpen door Rosberg. Die vertrok op de goeie lijn, maar week helemaal uit naar rechts, op de vuile lijn dus, en ging zo zijn teamgenoot Webber hinderen. En daardoor had Alonso eigenlijk geen hinder meer van de wagens op de 2 de rij. Wat Rosberg's bedoeling was, is me nog steeds niet helemaal duidelijk. en ja, die cosworth-motoren... toch een ferme domper op de feestvreugde na de kwalificaties Het wordt een moeilijke keuze voor sir Frank: de Cosworth V8 die maar 1 1/2 wedstrijd meegaat, of de pokketrage Toyota-motor?
Montoya reed weer helemaal in zijn ukkie rond. heel constant, dat wel, maar mag het ietsje meer zijn? hopelijk beterschap met een nieuwe motor down under. Het Raikkonen-probleem was duidelijk dat er iets aan de ophanging scheelde voor hij spinde. Op Sporza kregen we enkel een cockpit-camera, maar daar was duidelijk te zien dat hij sterk naar links moest sturen om rechtdoor te gaan. dat was dus zowiezo een opgave.
Heidfeld was idd aan een mooie wedstrijd bezig, maar na JV vorige week ontplofte ditmaal zijn BMW V8. Villeneuve pakt nog 2 puntjes, maar toch nog kopzorgen voor BMW.
Ferrari knap 5de en 6de. maar ze hebben er wel 4 motoren voor nodig gehad. ook hier nog kopzorgen. ook mooi dat Todt blijkbaar de knop om Massa te doen remmen blijkbaar vergeten is.
Red Bull geeft je vleugels, maar ik zou er niet mee gaan vliegen. zwakste vertoning van heel het veld dit weekend. 2 wagens uit de wedstrijd nog voor die nog goed en wel begonnen was. en Torro Rosso in duel met Midland en Aguri. niet waar je ze zou mogen verwachten.
Toyota doet iets beter dan vorige week, maar Trulli leek wel op een rondje gezet te worden, zo gemakkelijk dat iedereen daar voorbij kon. het ligt blijkbaar aan het feit dat de Toyota de Bridgestones niet optimaal gebruikt...

tjah, over 2 weken naar Melbourne, blijkbaar is de race dit jaar live te volgen vanaf 5u45, omdat het winter is? en blijkbaar zal Sporza ter plaatse zijn (of zou Lammens daar iets anders mee bedoelen?)