View Single Post
Old 16-04-2006, 13:04
Speesman's Avatar
Speesman Speesman is offline
de snelste doctorandus

Wat een race, wat een race De computer op FKI deed nogal moeilijk en hierdoor hebben we bijna dubbel zo lang gereden als normaal. Maar denk niet dat iemand hierover gaat klagen.

Ik kende het parcours niet (was vrijdag verlegd), maar vond snel mijn ritme en kon een 2de tijd rijden. Dan was het systeem voor een eerste keer gecrasht en werden eventuele tijdsverbeteringen niet meer getoond. Stefaan kon dus op de 2de plek starten, maar na een aantal minuten was het systeem terug gecrasht. Na nog 10 min extra gereden te hebben zonder registratie werd maar beslist om de race te herstarten. Sommige piloten waren dan al vrij moe. Stefaan vroeg daarom om zo snel mogelijk te wisselen.
Een herstart dus, en na een goeie 10 min roep ik mijn teammaat binnen. Die reed toen op 3de positie, niet zo ver van de koplopers verwijderd. Kan direct een goed tempo aanhouden, maar dan crashte het systeem weer. Maar we bleven gewoon doorrijden en ik begon vleugels te krijgen. Zo ging ik Calamitas Racing voorbij als die aan het wisselen waren en ook Rhino Racing kwam net na mij op de baan na hun wissel. Ik reed toen aan de leiding, maar de computer van FKI dacht daar anders over. Bij het herstarten van het systeem werd iedereen terug in dezelfde ronde gezet, en daardoor stonden sommige "tragere" teams ineens helemaal vanvoor. Na een tijdje begon de rangschikking terug meer correct te worden. En na een stint van een uur kan ik als eerste over de finish komen. En daar was ik heel tevreden mee uiteraard.

De rangschikking:
1. The Old Men
2. Calamitas Racing
3. Rhino Racing
(dit is zeker correct, aangezien deze 3 teams in dezelfde ronde reden en er dus gewoon naar de positie op de baan moest gekeken worden). Maar de andere teams zijn meerdere keren gedubbeld en het is minder duidelijk wie op welke plaats geeindigd is. Ik vermoed Vanzelf Racing 4de en Born to Race 5de, maar heel zeker is dit niet.

Deze race was nog een historisch moment, was het was mijn allereerste overwinning ooit in de MAK (toen ik kampioen ben geworden in 2004, heb ik geen enkele overwinning behaald, enkel heel veel podiumplaatsen).

Normaal gezien was dit een eenmalig optreden in de MAK dit jaar, maar heb van de race genoten. Nadien merkte ik dat ik bijna 2kg ben afgevallen tijdens deze race ... Als er dus nu ooit nog iemand durft beweren dat karting niet vermoeiend is ...
Reply With Quote