Quote:
Originally Posted by gulfclk
Hoe ver was de spuitafstand? Ik spuit Alclad Chrome altijd met de airbrush op 1,5 bar met een medium naald op ongeveer 25 cm afstand. OK, de helft (of meer) gaat dan verloren, maar het resultaat is beter.
Je kan ook eens proberen tussen de lagen in even te drogen met een haardroger. Dat leverde bij mij ook iets beter resultaat op. Maar 6 lagen nevelen is het absolute minimum. Ik probeer altijd, afhankelijk van de onderlaag en grote van het oppervlak, 8 tot 9 keer te nevelen.
Maar ... proberen en testen wat je zelf het beste vindt. Maar dit ziet er al heel goed uit!
|
Verf afstand varieerde. De eerste 3 lagen heb ik met 0.8 bar gespoten vanop een centimer of 10. De 4de en daarop volgende lagen heb ik met 1.5 bar gespoten en de afstand vergroot tot 25 à 30 centimeter ( de overspray was dan ook navenant. Dat gezegd zijnde denk ik dat 6 lagen voldoende zijn aangezien er niet echt veel meer chroom-effect bijkwam na de 4de de 5de laag. Het geheel is precies wat aan de doffe kant, maar dat wijt ik eerder aan het feit dat mijn zwart misschien niet voor de volle 100% blinkend blinkend was. Gewoon blinkend zwart gebruikt en wat opgewreven, maar geen vernis gebruikt en niet echt diep gepolierd. Zal dat de volgende keer eens proberen.