Zelf decals maken
Ik weet het, er staan al heel wat tips en radgevingen hierover op de site. Ik ben alvast al wat gaan rondneuzen, maar ik vond niet echt een antwoord op mijn vraagjes...
Zoals jullie vast al weten, ben ik al maanden op zoek naar decalvellen om zelf decals te maken. Ik ben al een paar keer bij Steven (Domino) te rade gegaan, maar zij hebben enkel vellen voor LASERprinter terwijl hier een INKTJET staat.
Toeval wil nu dat ze in concorde hier al jaren decalvellen verkopen. Jammer genoeg ook weer enkel voor Laser... Nu heb ik mijn stoute schoenen aangetrokken en hiervan toch twee pakjes meegebracht. Er zit namelijk een vrij goeie handleiding bij. De (hele vriendelijke) verkoopster wist me te vertellen dat dit eigenlijk van een man komt die dit na zijn uren ontwierp (of zoiets). De decalvellen kregen de naam DACO PRODUCTS mee.
Op die handleiding (en Steven zei me net hetzelfde) staat de tip om de decals te laten printen of kopiëren in een kopiecenter. Dus zelf je decals maken en daar laten afdrukken op de blaadjes. Ik ga dit dus eens uitproberen. Hopelijk vind ik hier in het Kortrijkse een goeie drukker...
Nu moeten die decals waarschijnlijk nog een soort sealing krijgen. Maar producten of tips staan niet vermeld op de handleiding en de verkoopster wist het ook niet. Dus hebben jullie enig idee wat ik moet doen? Er zijn er hier met vel ervaring dus... Enne weten jullie decalsvellen voor inktjet liggen want ik wil ze later dan ookzelf gaan afdrukken (wat je zelf doet, doe je meestal beter).
Ik moet trouwens nadien verslag uitbrengen bij de verkoopster. Zo kan ze weer wat meer helpen als er mensen te rade gaan.
THANKS !!! (dus binnenkort update van de Trabant...)
|