View Single Post
Old 25-06-2006, 14:46
Speesman's Avatar
Speesman Speesman is offline
de snelste doctorandus

Ook even een verslag posten van Calamitas 2.

Omdat tijdens de zomer een aantal karting competities een zomerpauze houden, had ik beslist om nog eens een race in de MAK mee te rijden (altijd leuk!!). Bruno (Eyewitness) zag dat ook wel zitten, en zo kwam Calamitas 2 aan de start. We waren echter niet het enigste team dat eens occasioneel kwam meerijden. Toch zagen we het wel goed zitten, want enkele weken hadden we een goede race met 4ever karting gereden en we waren van plan om het nu even goed te doen.

Toch verliep het niet zo heel vlot. Tijdens de kwalifs konden we geen goede tijden rijden. Het was wel moeilijk om een vrije ronde te vinden, maar het werd ook al duidelijk dat we zeker niet de beste kart hadden (ook geen slechte kart, ergens een middenmotor). Het resultaat was een 3de plaats op de startgrid. Al bij al nog een redelijk goed resultaat. Bruno nam de start, en kon al snel The Old Men inhalen. Wegrijden zat er zeker niet in, want zij waren duidelijk iets sneller. The Old Men nam een taktisch goede beslissing om snel te wisselen, aangezien ze wat opgehouden werden. Ik mocht Bruno dus ook niet te lang meer laten rondrijden, of we gingen onze 2de plaats kwijt zijn. Heb hem daarom binnengeroepen net voor hij een heel treintje zou moeten gaan dubbelen. En het was net op het juiste moment, want ik kwam net voor The Old Men de baan op. Het schol echt niets, want heb onmiddellijk de deur moeten sluiten of hij had me voorbij geweest. Had ik Bruno 1 ronde later binnengeroepen, dan hadden we ook een plaats verloren. Bart was duidelijk sneller, maar heb mooi mijn lijnen verdedigd. Het werd enkel altijd spannend als we andere mensen moesten gaan dubbelen, maar heb mijn 2de plaats toch kunnen behouden. Telkens iets vroeger geremd en iets meer verdedigende lijn gehouden, en dat volstond blijkbaar. Spijtig voor The Old Men, maar dat is racen he De eerste plaats was uiteraard voor Mario, die was toch iets te snel (heeft een vrij eenzame race gehad vermoed ik).

Ook nog even opmerken dat Calamitas Racing 1 nog een heel mooie remonte heeft gedaan in de race (zijn van vrij ver vanachter vertrokken), en dat Rhino Racing 1 wel wat pech gehad heeft. Zij doen van de topteams de slechtste zaak.
Reply With Quote