Thread: Studiekeuze
View Single Post
Old 25-06-2006, 21:39
The Interceptor's Avatar
The Interceptor The Interceptor is offline
De Paddock Regular

Goeie vraag, waar ik ook wel eens van enkele mensen die meer in't wereldje zelf zitten een antwoord van wil krijgen.

Zelf ben ik ook een heel groot autosportfan, en zou ik later (indien mogelijk) graag in de auto- of autosportwereld werken.
Maar 't probleem is dat er zo geen specifieke studierichtingen voor bestaan, zeker niet in België. In Nederland is het op dat vlak wel iets beter heb ik me laten wijsmaken.

Ik heb ook WEWI8u gedaan, daarna een jaarke burgerlijk ingenieur geprobeert, maar dat was wel iets te moeilijk (en/of te weinig geleerd )
Dan naar industrieel ingenieur overgeschakeld. Ik hoop over een weekje van het 3e jaar af te zijn. Zelf heb ik de richting "Elektromechanica optie elektromechanica" gekozen. Best wel interessant, maar heel veel verwante dingen met auto's zien we wel niet. Het interessantste dit jaar was wel "studie van de ophanging van een racewagen" waarin we eens wat sterkteleer en mechanica enzo specifieker zijn gaan toepassen Maar zo uitgebreid was dat nu ook weer niet.

Als ge zo hoort wat die top F1 ingenieurs gestudeerd hebben, is het toch heel uiteenlopend. Newey heeft bijvoorbeeld vliegtuigtechnieken ofzo gestudeerd. Wat natuurlijk met Formule 1 wel veel raakpunten heeft.

Wat salarissen betreft, moet ge u geen illusies maken. In de Formule Renault 1600 en Belcar bijvoorbeeld zijn er maar heel weinig mensen die er daadwerkelijk (goed) geld mee verdienen. Als ge er echt wilt komen (proto's/F1/...) zult ge een hoge ladder moeten beklimmen denk. En ook connecties in het wereldje zullen ongetwijfeld helpen.