View Single Post
Old 27-05-2001, 16:07
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

eindbeschouwing: GP-monaco

vwala vermits ik sebiet wegmoet, en de posities toch zo goed als vastliggen zal ik al maar beginnen aan mijn eindbeschouwing!!

Dit was ongetwijfeld zowat de saaiste race van het seizoen!!!

reden:
De (top-)teams (McLaren op kop) besteden veel te weinig aandacht aan betrouwbaarheid!! Men weet dat monaco een extreem belastend circuit is voor de wagen!!! Als dan het team met naar verluit het grootste budget (McLaren, nvdr.) voor de zoveelste keer dit seizoen na enkel ronden uitgeteld ligt omdat hun wagens maar tegen 15 ronden bestand zijn, dan kan ik daar geen medelijden mee hebben!! Dit is lachwekkend, ik kan er echt niet aan doen!!!

Der zijn maar 2 teams waar alles vlekkeloos verloopt!!
-Ferrari en Arrows!!!

de voorsprong bij de constructeurs zegt genoeg zeker!! 32 punten maar liefst!!

nu de beschouwingen per coureur:

M.Schumacher: Van start tot Finish aan kop!! Kon eigenlijk vanaf ronde 13 de race controleren!!!

R.Barrichello: zelfde als M.Schumacher met dat verschil dat dit bij Barrichello plaats 2 was!!!

JP.Montoya: gewoon te hard door de bocht en in de vangrail geklapt!! Dit zullen we maar onde rde noemer leergeld catalogeren zeker!!

R.Schumacher: weer problemen voor Williams!! was tot dan toe relatief onzichtbaar!!!

M. Hakkinnen: weeral het slachtoffer van de gebrekkige betrouwbaarheid!!

D.Coulthard: zelfde als Hakki!! Veroverde daarna met veel geluk (door de vele uitvallers) alsnog 2 puntjes!!

E.Bernoldi: Veroverde dan weliswaar geen punten, maar reed zich wel in de kijker door absoluut nie onder de indruk te raken van de druk van DC

E.Irvine: Knappe podiumplaats (mede door de vele uitvallers) ondanks een toch wel kwa mogelijkheden beperkte Jaguar!!

J.alesi: Bij prost zullen ze tevreden zijn met het punt!! toch nog vrij lullig hoe alesi 1 punt verliest door de vangrails te raken, een extra piststop moet maken, en hun 5e plaats moeten inruilen voor een 6e!! dit ten gunste van DC!!!