Quote:
Originally Posted by Gèrre
Ik zou graag eens een rallywagen maken op 1/24, maar welk model/kit is de beste (simpelste) om mee te beginnen ? Want ik heb er nog nooit een gemaakt en als ik die modellen de revue zie passeren. Heel het interieur tot in de details afgewerkt enz. Dus nu twijfel ik een beetje.
|
Ik zal eens luidop nadenken seh.
Je eerste model : dus liefst niet te moeilijk. Dan zou ik de moderne "carbonfiber" rallywagens al achterwege laten.
Een klassieker dus. Liefst eentje die goed past : dan kom ik alvast bij Tamiya uit. En om het simpel te houden laten we de rallywagens met gedetailleerde motor ook afvallen.
Een klassieke Tamiya rallywagen zonder motordetails dus. We gaan er geraken. Nu moeten we er nog voor zorgen dat je niet hopeloos verstrikt geraakt in een ingewikkelde decal-livery. De R5 turbo van Tamiya valt dus bv ook al af.
Eigenlijk zou het ideaal zijn dat we een Tamiya-klassieker zouden kiezen die toch vrij recent is vanwege de simpele modelopbouw. En dan komen we, al deze argumenten tesamen indachtig, eigenlijk uit op 1 ideaal beginners-model : de Renault Alpine A110 '71 !
Op voorwaarde dat die wagen je bevalt, uiteraard