effie replyen!! kheb precies serieus wa gemist!!!
1. mijn uitspraak over het budget!! Dat Ferrari tot een tijdje terug het grootste budget had wist ik!! sinds midden vorig seizoen hoor ik regelmatig berichten alsof McLaren het grootste budget zou hebben!!!! zekerheid hierover zal natuurlijk wel niemand hebben!!!
2. over de kwestie geluk!!!! als DC bij de start zijn wagen niet weg krijgt, dan heb ik het niet over geluk of pech!!! dan heb ik het over flateren, ofwel DC zelf, ofwel McLaren!!! als je dan achteraan start, en ocharme maar een wagen of 3 kunt voorbij steken, dan moogde volgens mij van veel chance spreken, dat ge door de vele uitvallers alsnog 5 punten verdient!!!
3. Over MS:
Velen zijn precies tegenwoordig in hun gat gebeten als het over M.Schumacher gaat:
- MS is dit seizoen ongeevenaard als het op Qualifying aankomt!! 4 poles, een 2e en een 4e plaats!!! Volgens mij een perfect parcours!!
- MS was superieur in Australië
- Liet zich verrassen in Malëisie, samen met RB overigens!! Maar zette dit door een superieure strategie zelf weer recht
- Was op de sukkel in Brazillïe met de Set-up!! Droog ging het nog, maar werd hij desalniettemin toch afgetroefd door Montoya!! In de regen werd het er alsmaar erger op!! MS verzekert zich uiteindelijk nog van de 2e plaats waardoor de schade beperkt blijft!!!
- Uitgevallen door technische problemen in San Marino!!
- in Spanje: Samen met Hakkinnen outstanding ten opzichte van de rest!! Laatste bandenset is problematisch voor MS, hij moet Hakkinnen laten voorgaan!!! Wint alsnog door defect bij Hakki in de laatste ronde!!
- In oostenrijk wordt zijn race naar de maan gereden door JPMontoya, die zich verkijkt bij het aanremmen van een bocht terwijl hij onder druk stond van MS!! Komt terug tot 3e stek, en wortd nog 2e door teamorders bij Ferrari!!!
- Start to Finish - leading in Monaco!! Nooit onder druk gekomen!!!
NU effie mijn commentaar hierop:
- Qualifyings en de GP van australie spreken voor zich!!
- Malëisie: een fout maken, de manier waarop hij ze recht zet (ook RB btw) is van grote klasse!!!
- Brazlië : de enige race waar Schumacher volgens mij punten verloren heeft waar hij zelf iets aan kon doen!! Het is de taak van de piloot om zijn Set-up te doen kloppen!! bij MS was dit volgens mij duidelijk niet het geval!!!
- San Marino: Technisch defect ==> occasioneel bij Ferrari!!! maja, zulke dingen gebeuren in racing!!!
- Spanje: Heeft hier misschien geluk gehad dat hakki alsnog uitviel!!!
McLaren-fans zullen hier op zeggen: ALS die motor niet was kapot gegaan had Hakki gewonnen!!
mijn commentaar: ALS Schumi geen slechte bandenset had gehad, dan was Hakki niet eens aan de leiding toen hij uitviel, en had schumi zowieso gewonnen!! uitval van Hakkinnen of niet!!
- Oostenrijk: Velen zagen hier op de team-orders!!!
Kan ik gedeeltelijk begrijpen, maar een paar opmerkingen:
1. als hij niet van de baan wordt gereden, zijn de team-orders niet eens nodig!!
2. Je kunt zeggen over de team-orders wat je wilt!!!
Ferrari verdedigt ze door te zeggen dat ze alles zetten op hun snelste coureur in hun race om de dubbel van vorig jaar te herhalen!! Dit is ook relatief logisch gezien het immense belang!!
mooi voorbeeld is 1999:
Hielp schumi Irvine toen niet aan de overwinning in Maleisië?!? Dat zijn ook team-orders!! maar dan wordt er belange zoveel ophef niet over gemaakt!!! Nog erger zelfs, de anti-schumi dudes, zoals er op dit forum ook een deel rondlopen beweren tot op de dag van vandaag nog steeds dat Irvine toen geen wereldkampioen mocht worden, omdat dit de immense commerciele belangen van Ferrari zou schaden!!! No offence zene, mor Schumi heeft het Irvine in zijn pollekes gestopt!! als Irvine het vertikt om het af te maken, dan is dat zijn probleem he!! Mor stop dan aub met zagen over alsof er bij Ferrari maar 1 piloot zijn!! Bij Ferrari zijn ze 1 team, dat het team diegene met het meeste kans eruit kiest om als speerpunt te dienen is vrij logisch!!
sry, mor dit moest me effie van het hart!!! Zeker het 100 % anti-schumi van velen begint me zwaar tegen te steken!!!
als ik 100% anti-hakki zou zijn zou ik hier aan het vertellen zijn dat hakki 2 keer wereldkampioen is geworden door een superieure wagen, omdat hij anders geen kans maakt om wereldkampioen te worden!! Dit zou ook de waarheid onrecht aandoen, daarom doe ik het ook niet!!!
Zelfs de plaats waar Schumi zijn wagen parkeert na de vangrails getoucheert te hebben is volgens sommigen al schandalig!!

waar zijn we dan toch mee bezig!!!
als ge iets of wat objectief zou zijn, dan zoude zien dat Schumi nog altijd een uitstekend piloot, die weinig fouten maakt, en als hij ze maakt, dat hij ze nog meestal zelf rechtzet!! Moja, de beste stuurlui staan aan wal zekers!!
airco