Verdict
Ik zit een beetje met een dubbel gevoel bij deze combinatie. Enerzijds zijn er de sterke vereenvoudiging van de Tamiya 307WRC met enkele slordigheden van Renaissance en een prijs die aardig kan oplopen als je alles in huis haalt, terwijl anderzijds Tamiya toch nog altijd garant zou moeten staan voor een gedegen paskwaliteit met daarbovenop leuke Renaissance decals. Even een prijsschatting:
Kit: 35 euro
PE-set Tamiya: 12 euro
Decals Renaissance: 20 euro
Velgen: 6 euro
Totaal: 73 euro.
Echter, gezien het hier om een "beperkte" reeks gaat en je dus, eens gebouwd, een relatief uniek model in huis hebt, kan en mag je deze prijs niet vergelijken met andere Tamiya kits. Immers, voor dit soort onderwerpen (beperkte oplage en speciale reeksen) moet je meestal je toevlucht nemen tot resin kits van oa. Reji of hetzelfde Renaissance en ben je al gauw meer dan 100 euro kwijt, terwijl de kwaliteit (pasvormen, decals in geval van Reji enz), lang niet op het niveau zijn van de hier besproken combinatie.
Is deze kit samen met de decalset dan het aanschaffen waard? Alhoewel het enkel de echte liefhebbers zal aanspreken, is het vast en zeker een goeie aankoop. Je bouwt niet alleen een apart model, maar bent ook zeker dat je, ondanks de valse nootjes hier en daar, met de beste producten van het moment bezig bent.
Veel plezier ermee, ik ga alvast aan de slag om mijn versie van deze 307 te bouwen.
|