View Single Post
Old 11-04-2002, 00:21
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast

2002 Telefonica World Series

Zoals gisteren hier al gemeld, kan de Formula Nissan voor haar eerste internationale seizoen rekenen op enkele topnamen uit de eenzitterij. Meest opvallende deelnemer wordt Ricardo Zonta. Ook Justin Wilson komt aan de start.

Zonta, ex-BAR en ex-Jordan, heeft een contract ondertekend met Gabord Competicion voor een seizoen in de Telefonica World Series.
Zonta: "Eigenlijk was het de bedoeling dat ik enkel de shakedown zou doen om de organisatoren te helpen. Maar toen ik met de auto testte, kreeg ik zin om deel te nemen. De auto is zeer snel, modern en lijkt op een F1."
Zonta vormt bij Gabord team met het Braziliaanse kart-talent Tuka Rocha.

Een andere topper is Justin Wilson, de regerende F3000-kampioen. Wilson heeft een contract met Racing Engineering, het team dat vorig jaar de Spaanse F3 won.
Wilson: "Het lijkt wat op de Formula Nippon van 5 jaar geleden. Een herkenbare competitie, waar je wat kunt verdienen. Maar ik blijf zoeken naar een plaats in F1 of CART."

Voorts merken we bij de deelnemers Andre Couto (winnaar van Macau F3), Narain Karthekeyan, Franck Montagny, en wellicht ook Bas Leinders bij KTR (zie onze exclusieve reportage van gisteren).

De Telefonica World Series worden dit jaar een belangrijke rivaal voor de gesloten F3000.

Kalender 2002

WORLD SERIES V6
12 MAY VALENCIA (SPAIN)
09 JUNE JARAMA (SPAIN)
23 JUNE ALBACETE (SPAIN)
07 JULY MONZA (ITALY)
31 AUGUST MAGNY COURS (FRANCE)
29 SEPTEMBER CATALUNYA (SPAIN)
20 OCTOBER VALENCIA (SPAIN)
24 NOVEMBER BUENOS AIRES (ARGENTINA)
01 DECEMBER INTERLAGOS (BRAZIL)

SOURCE : Pitstop.tv