View Single Post
Old 23-02-2007, 01:25
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally Posted by Dominique View Post
Misschien ook het ideale moment om eens te experimenteren met het decanteren van primer?
Daar blijf ik met mijn pollen vanaf aangezien ik Testors primer heb die perfect is voor de airbrush, alhoewel dat grijze primer is en ik eigenlijk witte zou willen gebruiken. Maar experimenteren met zo'n duur en exclusief model vind ik geen goed idee. Niet om te leren lasnaden aanbrengen, en niet om primer te beginnen decanteren. KISS (keep it stupid simple) is hier mijn motto. Het experimenteren zit hem hier in het scratchbuilden

En nu we het er toch over hebben, komt hier het vervolg van mijn werkzaamheden.

Nu de neuspartij tot tevredenheid gedetailleerd was, keek ik wat verder naar achter en stuitte ik op een veel te simpel uitgevoerde stuurstang. Als ik het model wil showen met de neus eraf, moet ook de cowling afgenomen worden zodat het interieur beter zichtbaar is. En dan stuit je op zo'n simpele rechte stuurstang die met een pinnetje rechtstreeks in de body gekleefd wordt. Dat moet beter kunnen dacht ik.

En daar gingen we weer. Eerst werd de diamantvorm waarin de echte stuurstang verdwijnt uitgefreesd zodat ik er een stuurhuis onderin kon aanbrengen.

Maar toen ik de bovenste helft van de body op de onderste helft wou passen, met de voorste ophanging erin gedryfit, kwam ik tot de vaststelling dat de metalen horizontale stuurstang tegen het stuurhuis aandrukte wat het sluiten van de 2 bodyhelften verhinderde. Logisch ook, want in werkelijkheid loopt die horizontale stuurstang ook DOOR het stuurhuis.

Dus moest er een stuk van het stuurhuis weggesneden worden zonder dat dat langs boven opvalt. Dat ging vrij vlot.

Nog een controle om te zien of alles nu mooi sluit en dat bleek het geval. De stippellijn duidt aan waar de stuurstang zal terechtkomen.

En dus bleef er niets anders over dan het scratchen van een realistische stuurstang. Die bestaat uit een 14-tal onderdelen, waarbij het zwarte gedeelte het enige is wat overblijft van het originele onderdeel. Dit moet passen op het stuur dus heb ik dat behouden.De kruiskoppeling heeft me heel wat kopzorgen bezorgd, maar uiteindelijk ziet het er toch wel leuk uit vind ik.

Attached Images
File Type: jpg 1976_mclaren_m23_016.jpg (336.2 KB, 684 views)
File Type: jpg 1976_mclaren_m23_017.jpg (346.6 KB, 663 views)
File Type: jpg 1976_mclaren_m23_018.jpg (338.8 KB, 660 views)
File Type: jpg 1976_mclaren_m23_019.jpg (387.2 KB, 644 views)
File Type: jpg 1976_mclaren_m23_020.jpg (455.5 KB, 660 views)

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 30-01-2015 at 14:28.
Reply With Quote