View Single Post
  #46  
Old 23-02-2007, 01:25
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,719
Eens alle onderdelen vervaardigd zijn is het tijd om te dryfitten. Oef, weer een horde genomen.



Ik heb ook nog wat klinknagels toegevoegd (jaja, in de jaren '70 werd er het aluminium nog geklonken) die ik aangeduid heb met de rode pijlen. Het zijn aluminium schijfjes die gemaakt zijn met de punch-'n-die set.



Achteraan hetzelfde verhaal. Hier heb ik ook de paneellijn ingekrast die totaal afwezig was in de kit. Nochtans is dit typisch voor de M23 van 1976: de vorige versies van '74 en '75 stopten aan die paneellijn, zodat de achterzijde één recht geheel was, en in 1976 hebben ze die achterste stukken eraan geklonken om de radiators kunnen in te bouwen die voorheen achterop de motor zaten. Dus vond ik de paneellijnen echt wel belangrijk, want ze vertellen een verhaal.



De airbox werd gemonteerd en vlakgeschuurd, wat tot gevolg had dat de verbindingpinnetjes zo goed als verdwenen waren. Daarom heb ik ze helemaal weggeschuurd en vervangen door stevige messing exemplaren.



En zo ziet het resultaat van weer een dagje werk en uiteindelijk uit: niet spectaculair, maar weer een stapje dichter bij de voltooiing!



Wordt vervolgd!
Attached Images
File Type: jpg 1976_mclaren_m23_021.jpg (444.0 KB, 624 views)
File Type: jpg 1976_mclaren_m23_022.jpg (433.5 KB, 597 views)
File Type: jpg 1976_mclaren_m23_023.jpg (404.8 KB, 570 views)
File Type: jpg 1976_mclaren_m23_024.jpg (378.1 KB, 571 views)
File Type: jpg 1976_mclaren_m23_025.jpg (446.8 KB, 621 views)
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 30-01-2015 at 14:31.
Reply With Quote