Quote:
Originally Posted by Mark
RBR en STR zijn qua ontwerp afkomstig van hetzelfde ontwerpkantoor, namelijk Red Bull Technologies (RBT). RBT moet je eigenlijk zijn als een soort Dallara of Lola. Nergens staat geschreven dat die bedrijven ook maar aan 1 team zouden mogen leveren. Die mogen in principe ook ontwerpen/ produceren voor Ferrari, Renault en McLaren in een en hetzelfde jaar.
Uit de interview (Autosport 22-02) van Gerard Berger blijkt dat STR al zijn onderdelen zelf heeft gemaakt of heeft uitbesteed bij diverse andere subcontractors. Er zijn geen onderdelen afkomstig van RBR.
Berger gaat zelfs zover dat het geleverde ontwerp door RBT veel te complex is voor zijn engineers / monteur. De eerste maanden moeten die gasten een technische inhaalslag gaan maken........
In eerste instantie leek het me dat Spyker / Williams een punt hadden maar door de nieuwe uitleg van Berger heb ik stellig de indruk dat mijn favoriete tandarts Colin Kolles stof gaat happen mocht het ooit tot een procedure komen.
|
STR zal alles zelf hebben gemaakt met de plannen van RBR.
Chasis is ongeveer het zelfde op het eerste zicht. De mallen voor de caroserie zullen wss wel dezelfde zijn als die van RBR. Red Bull Technologies is toch ook een bedrijf van Red Bull als ik me niet vergis. Ik denk dat je de situatie kunt vergelijken met BVB VW en Skoda das ook van de zelfde groep. In de Skoda zit de mekaniek van VW. En Bij STR zit de Caroserie van de RBR. Maar zijn 2 verschillende constructeurs en dus regelementair.