Het is weer een tijdje geleden dat ik nog een update gepost heb. Niet omdat ik stil gezeten heb, maar wel omdat het grootste deel van de tijd "droogtijd voor de verf" geweest is.
Ik heb dus de bodyparts in witte primer gespoten, voldoende droogtijd gelaten (48 uur), en daarna alles 2 lagen Tamiya TS-26 pure white gegeven. Daarna was het weer een week wachten.
Dat gaf me de tijd om eens na te denken hoe ik het oranje deel van de livery zou aanpakken. De decals zien er na al die jaren wel nog betrouwbaar uit, maar ik zie vooral de grote oppervlakken en gebogen delen niet zitten. Anderzijds zijn er enkele moeilijk af te plakken stukken tussen waar ik liever de decals zou gebruiken. Ik heb dus getracht een oranje kleur te vinden die zo dicht mogelijk het oranje van de decals benadert (en eventueel dus niet noodzakelijk het oranje van de echte McLaren) om te kunnen werken met spuitgedeeltes en decals. Dat bleek Tamiya TS-31 bright orange te zijn. TS-36 fluorescent red heb ik ook getest, maar dat was veel te rood, zowel in vergelijking met de Tamiya decals als met de referentiefoto's. TS-31 is dus the way to go.
Ik heb dus de voornaamste bodyparts afgeplakt met Tamiya masking tape, wat neerkomt op het bovenste deel van de body, de neus en de achterspoiler. De cowling hoefde niet afgeplakt te worden omdat die volledig oranje moet en de airbox wordt met decals gedaan, net als de onderste oranje streep op het onderste deel van de body. Ook de zwarte belijning naast het oranje zal overal met decals uitgevoerd worden.