Ondertussen ben ik aan het interieur begonnen! Aangezien de Mégane een straatversie is met decals op, moet er een rolkooi gemaakt worden!
Wel... men neme het lexan interieurtje, een stukje plooibaar plastic buisje van 2mm dik, een kniptangetje, een vijltje en een potteke Zap en men beginne... Ondertussen denke men ook aan Dominique en zijn 300SL chassis en men hebbe binst zeer veel respect voor die man!
Beetje bij beetje krijgt de kooi vorm:
Afgewerkt! Eigenlijk duurt dit niet lang en is het eigenlijk wel relatief makkelijk te doen. Ik ga zeker nog op deze manier werken, het is past allemaal zelfs beter dan een rolkooi die in de kit zit ook!
In de Mégane:
Stukje uit de bodem genomen en een nieuw vlak stuk lexan "ingelast" om de stoel makkelijker vlak te zetten!
Iets wat ik nog maar 1 keer geprobeerd had, het interieurtje in koestwerkkleur steken. Het is veel mooier en véél klaarder in de wagen, maar vorige keer was het mislukt door de verf en heb ik het interieurtje mogen wegsmijten. Vorige keer had ik ook de body met Revell verf in de airbrush gespoten en was er geen tegenhanger van identiek dezelfde kleur om lexan te spuiten. Deze keer heb ik de body met Tamiya lak gespoten en de lexan variant gebruikt van dezelfde kleurcode voor het interieur en blijkbaar is dit echt de way to go:
In de wagen:
Ik ben erg tevreden met het resultaat, ik ga bij mijn volgende wagens altijd zo te werk gaan! Het leuke aan een modelletje te bouwen waar je niet echt iets mee hebt, is dat je vanalles nieuw durft proberen hé! Bij deze dus!
Weer iets bijgeleerd!
G.