Quote:
Originally Posted by Gulfie
- Is het juist dat de wishbone boven op de upright vastzit met een heel kleine kruis schroef? Kan je die nog wegwerken? Deze schroef doet echt afbraak aan de sublieme bouw van de motor.
|
Dat klopt, en ze kan gemakkelijk weg: ik heb ze er namelijk zelf aan toegevoegd omdat er in de kit niets voorzien is terwijl de gaten er wél zitten. Nogal een onnozel gezicht dus. Op de referentiefoto's zit daar uiteraard wel een bout en daarom heb ik er die schroefjes ingedraaid. Maar ik kan ze er nog gewoon terug uitdraaien en vervangen door Sakatsu boutjes... alleen zit er ik doorheen en zijn ze op dit moment nergens op stock.
Quote:
Originally Posted by Gulfie
- De uitlaten vind ik magertjes uitvallen ten opzichte van de rest van de motor. Misschien kan je de uitlaat niet meer losmaken en moet hij zo blijven, maar misschien kan je nog lasnaden proberen (dan weet ik dat ik de demo niet voor niks gegeven heb ...
|
Ik zal zeker je lasnaden-demo aanwenden waar nodig, maar mijn motto is altijd "detailleer zo goed mogelijk, maar alleen als het nodig en/of zichtbaar is". Net zoals met de inspuitpomp is het zinloos om lasnaden op de uitlaten te gaan aanbrengen omdat ze totaal verborgen worden door de extra sidepods die deze M23 uit 1976 onderscheidt van de versie uit 1974. Zoals de foto's er nu uitzien zou het inderdaad een goed idee zijn, maar aangezien ik de motor niet als losstaand model wil presenteren ga ik mijn tijd en energie in dingen steken die zichtbaar blijven eens het model klaar is. Of ik de uitlaat-uiteinden nog wat verbrand effect ga geven moet ik nog eens bekijken, want op de referentiefoto's die ik heb zien ze er helemaal niet verbrand uit, maar juist zo grijs zoals ik ze gemaakt heb. Maar soms moet je er een model laten uitzien zoals de toeschouwer verwacht in plaats van zoals het er in het echt uitziet, dus ik zal je opmerking zeker ter harte nemen. Tenslotte zou een jury hetzelfde kunnen denken als jij