Quote:
Originally Posted by Sennake
Dat klopt. De metalen koppelingen waren gewoon stralend zilverkleurig en moesten echt wel een beetje gedowntoned worden, de andere kabels zien er in het echt wel een pak minder fel uit dan op de foto (met flash genomen). Ik vind dat het een vrij goed evenwicht bestaat in het echt, die je op de foto's niet zo goed kan zien, ook al omdat ik meestal alle foto's extra oplicht met photoshop om de details die in de donkere partijen liggen beter te kunnen zien.
|
I see, ik gebruik bijvoorbeeld nooit mijn flits als ik foto's van modellen maak. Maar goed, ik gebruik natuurlijk geen macrolens, ik neem aan jij wel in deze gevallen, en moet vanop een verdere afstand trekken. Daardoor werk ik met lange sluitertijden om alles (van vooraan tot achteraan) scherp te hebben. Mede door de lange sluitertijden is er dus niet echt een noodzaak voor de flits omdat er voldoende licht op de sensor kan invallen. Levels bijwerken met PS doe ik dan uiteraard ook nog, precies om, zoals je aangeeft, de zwarte gebieden beter zichtbaar te maken.
De gepostte referentiefoto's zijn uitermate interessant omdat je nu net daar geen enkele gekleurde kabel ziet lopen.

Langs de andere kant is het misschien juist wel nuttig om ze wat feller in kleur te laten opdat je tenminste zou zien dat ze er lopen.