Allez vooruit, we hebben weer eens wat verder gewerkt.
De velgen werden voorzien van ventielen, die uit het zakje met horloge-onderdelen komen dat ik op de modelbouwbeurs in Dortmund gekocht heb. Ongelooflijk hoeveel bruikbare onderdelen daar in zitten!
Daarna werden de velgen gespoten met metallic black van Testor's.
De banden werden op de loopvlakken glad geschuurd zodat de gietnaden onzichtbaar worden.
Maar ook de zijkanten werden geschuurd, om de "Good Year" letters die er in reliëf op gedrukt werden uit te vegen. Links op de foto zie je een "old school" band die met penseel en matwitte verf ingekleurd werden. De verf is ondertussen meer dan 20 jaar oud en begint af te bladderen. Realistisch ziet zo'n band er ook al niet uit.
Daarom heb ik me enkele spuitmallen aangeschaft om de Good Year letters op de zijkant van de band te spuiten. Daarna werden ze overspoten met sterk verdund "clear yellow" (thanks Gulfie voor de tip) om ze er een beetje verweerd te laten uitzien.
Eens alle velgen en banden op deze wijze behandeld werden heb ik ze eens samengelegd en er een foto van gemaakt. Ik moet de velgen nog wat drybrushen en de centrale wielmoer moet ook nog geschilderd worden, ook de ventielen worden nog een beetje in de verf gezet om ze beter tot hun recht te laten komen. En dan komen er ook nog balansgewichtjes in. Ze zijn allesbehalve klaar met andere woorden...
De binnenzijde van de monocoque werd bekleed met BMF, en moet nog een laagje mat vernis krijgen omdat ze op dit moment echt wel te hard blinkt. tenslotte waren die cockpits in aluminium, niet in inox
De achterspoiler werd ook al gemonteerd en de horizontale steunen werden vervangen door holle plastic buisjes die ik dankzij mini-schroefjes veel solider aan de verticale steunen kan bevestigen dan de plastic pennetjes die initiëel voorzien waren. Bovendien kan ik dankzij de schroefjes de achterspoiler perfect uitlijnen.