We laten de achterkant even voor wat hij is en concentreren ons op de voorzijde van de McLaren. De ophangingsarm is echt wel een beetje té vereenvoudigd en behoeft dus wat extra detaillering.
Eerst wordt een groot deel van het zwarte plastic dat dient om de arm op zijn plaats te houden, weggesneden. Het midden van de ophangingsarm is in werkelijkheid een scharnierpunt, dus worden daar ophangingspunten aan toegevoegd. Weer komen de onderdeeltjes uit het horloge-onderdelen-zakje.
Het uiteinde van de ophangingsarm dat aan de binnenkant van de wagen komt te zitten, steunt in werkelijkheid op de schokdemper, die door Tamiya volledig weggelaten werd. Maar aangezien er in de neuspartij ter hoogte van de ophanging grote gaten zitten waar je dwars door kan kijken, valt het ontbreken van de schokdempers echt wel hard op. Dus moeten er van scratch gebouwd worden. Niet zo'n groot verschil met de achterste schokdempers trouwens, waar ook maar een heel klein stukje van het origineel kitonderdeel bewaard bleef.
Op de foto zie je de ophangingsarm links onaangeroerd, en rechts volledig aangepast. De boutjes ter hoogte van het steunpunt voor de schokdemper zijn van Sakatsu.
Van aluminiumbuis werd een stukje op maat gesneden, en daar werd een horloge-asje in vastgekleefd. Daarna werd uit messingdraad de veer gedraaid en klaar is kees.
Ook de stuurstang klopt niet bij Tamiya: ze loopt gewoon rechtdoor, waardoor ze ten eerste op de verkeerde plaats in de wagen indringt en ten tweede niet door het stuurhuis loopt dat ik toegevoegd heb, maar ernaast. Nogal een raar zicht en totaal foutief. Een nieuwe stuurstang die op de juiste plaatsen gebogen wordt lost ook dit probleem in een oogwenk op.
Aan de binnenzijde van het chassis moest nog wel een gat geboord worden om de schokdemper toe te laten op zijn plaats te zitten.
Ook aan de onderzijde van de body moesten de nodige gaten gemaakt worden om de nieuwe stuurstang toe te laten door het stuurhuis te lopen ipv ernaast.
Daarna werd alles eens gedryfit. De blauwe stippellijn duidt aan waar de oude stuurstang liep. Je ziet dat ze dus niet alleen op de verkeerde plaats liep, maar tevens een correct aanbrengen van de scharnierpunten voor de ophanging onmogelijk maakte! Ook goed te zien is het verschil tussen de onbewerkte zijde en de aangepaste. Eén compromis heb ik wel moeten sluiten: in werkelijkheid bestaat het (fel afgeslankte) zwarte gedeelte naast de schokdemper aan de aangepaste zijde ook niet, maar als ik dat wegneem is de sterkte van de ophangingsarm weg. Dat komt doordat de scharnierpunten niet echt aan een frame bevestigd zitten en enkel optisch aanwezig zijn.
Gelukkig zie je van dat deel nagenoeg niets meer eens de body op zijn plaats zit. Of alleszins een minimaal klein gedeelte, zoals je op de laatste foto met gedryfitte body kan zien. Het leven bestaat uit compromissen sluiten eh