Ik zit met een probleem (blijkbaar). Hoe dichter ik de voltooiing nader, hoe meer details ik begin toe te voegen aan de onderdelen die ik nog moet bouwen, en dus hoe trager ik vooruitga.
Enfin, dit gezegd zijnde, weer een update.
De originele voorste rolbar die in de kit zat heb ik in eerste instantie samengebouwd en zelfs gespoten, maar hij kon me toch niet overtuigen. Om er echt als een metalen constructie uit te zien moet ik ofwel alles spuiten met Alclad, wat dan weer het nadeel heeft dat het onderdeel telkens wat verf verliest als je het durft aan te raken, ofwel moet ik ze in metaal bouwen. Ik besluit om de laatste oplossing uit te voeren.
En dus heb ik het kit-onderdeel nagebouwd in metaal, zonder de beugeltjes om het stuur en het dashbord te bevestigen evenwel, want ook die ga ik helemaal opnieuw van scratch bouwen.
Vervolgens bekijk ik de versnellingspook die uit één enkel gegoten onderdeel bestaat. Dat moet ook beter kunnen, vooral nu ik dat zakje met die horloge-onderdelen aangeschaft heb. De pook zelf en de beugel waarmee de pook aan de cockpit bevestigd zit, komen dan ook uit dat "superzakje". De verlengstaven en de verbindingspin bestaan uit metaaldraad (voor de dunne staaf) en een stuk injectienaald, die hol is en dus over de dunne metaaldraad heen kan schuiven. De rest (witte onderdelen) bestaan uit plastic sheet. In de plaats van 1 enkel onderdeel ben ik erin geslaagd om het op te delen in 9 onderdelen!
Tevens werp ik een blik op het dashbord, dat ook uit één armzalig onderdeeltje bestaat. Dat moet ook beter kunnen. In elk geval wil ik alle bekabeling kunnen aansluiten aan de achterzijde, en wil ik alle schakelaars aan de voorzijde toevoegen. Welnu, geloof het of niet, maar ik heb er twee volle modelbouw-avonden aan gespendeerd om het onderdeel samen te stellen, dat nu uit 39 onderdelen bestaat ipv één. Hier een vooraanzicht:
En een achteraanzicht:
En gans deze tekst is opgesteld zonder één keer het woord te gebruiken waar Loeten de rittepetitte van krijgt