hmmmzzz wijzen uitleg ... Op zich klopt heel je verhaal wel. Vooral het stuk dat je moederbord het grootste stuk van de stabiliteit bepaalt.
Als jij zegt dat je nog geen Athlon XP hebt teruggekregen, wil ik dat best aannemen. Toch zijn mijn ervaringen met athlon's een beetje anders. Ofwel heb je een aanvaardbaar geluidsniveau, maar wordt je proccie 60 graden warm met stabiliteitsgevolgen. Ofwel heb je ene stabiele bak, maar dan is het wel te hopen dat je altijd een koptelefoon ophebt want geluidsgewijs woon je dan precies in Zaventem. Wat niet wegneemt dat AMD absoluut ook een hoop verdiensten heeft. Ze maken snelle, goeie en goedkope processoren ... Het is een feit dat je voor hetzelfde prestatieniveau te hebben bij Intel een bom geld moet neertellen. Je krijgt dan ook wel waar voor je geld. Van een opstijgend vliegtuig is geen sprake meer en zelfs met de standaardkoeler kan je een 2,2 GHz schalen tot op 3,0 Ghz waarbij het ding weliswaar een beetje warmer wordt, maar toch nog binnen een beschaafd geluidsvolume. Een AMD moet je niet proberen om met een standaardkoeler 40% te overclocken ...
Onrechtstreeks is het een hoop extra performance dat ge krijgt. My good old P3-450(katmai) loopt momenteel op 633 (standaard intel cooler)
Laat me het zo stellen. Als je veel met je PC werkt, en je hebt het geld ==> Intel
Je hebt het geld niet of bent iemand die slechts sporadisch je computer gebruikt ==> AMD
Intel maakt in mijn ogen nog altijd superieure processoren, helaas heeft dat een stevige prijs