Eens het dashbord gebouwd is, kan ik de achterzijde voorzien van een wash met Tamiya smoke. Dit moet nu gebeuren omdat het heel wat moeilijker zou zijn eens de bekabeling aan het dashbord bevestigd zit.
Vervolgens snij ik 3 stukjes draad (blauw-rood-blauw) van 0,4mm dikte op maat (11 cm in dit geval) en lijm ik ze vast in de koppelingen van de 3 meters. De kablage van de schakelaars is nog wat dunner, en dus gebruik ik hiervoor doorzichtige visdraad van 0,1mm dikte. Eens alle visdraadjes aan het dashbord gekleefd zijn schilder ik ze voorzichtig met een dun penseeltje: dank zij de transparante eigenschap van de draad is het geen ramp als je ergens een stukje overslaat; als je de helft van de draad bedekt ziet hij er al helemaal geschilderd uit.
Ook het rechthoekige onderdeel dat achter het dashbord zit (weet iemand eigenlijk waarvoor dit zou kunnen dienen?) voorzie ik van een kabeltje, een geel lampje, wat rode verf en een identificatiedecal. Ik weet dan wel niet waarvoor het dient, de referentiefoto's vertellen me precies hoe het eruit moet zien.
Alle kabels worden nu gebundeld op regelmatige afstanden, mits een dun stukje ijzerdraad dat ik rond de kabelbundel span. De uiteinden van die ijzerdraad kleef ik in voorgeboorde gaatjes in de body, zodat de kabels precies blijven zitten waar ik ze wil hebben.
De stuurstang kleef ik eveneens op zijn plaats (er zorg voor dragend dat de juiste kabels OVER en de juiste kabels ONDER de stuurstang lopen) en dan kan ik ze schilderen en tevens van een wash voorzien.
Aan de binnenzijde van de cockpit kleef ik de versnellingspook die eerst zilver gekleurd werd en daarna bijgekleurd met clear yellow. Ik moet er wel vertellen dat de binnenzijde van het dashbord, de versnellingspook en de stuurstang nog niet geweatherd zijn. Ook de meters krijgen nog een glazen afdekking met wat 2-componenten epoxylijm. Dat komt later nog, maar ik wou jullie deze foto's niet onthouden.
Enjoy!