De "oliecontainer" waarover Tom21 het hier heeft, is een onderdeel dat in de kit totaal foutief van vorm was, zodat ik het wou scratchbuilden. Gulfie en Tom21 stelden me dan voor om het uit aluminium te draaien op de draaibank. Het onderdeel werd me gisteren op de modelbouwmeeting overhandigd, zodat ik nu weer verder kan. Bedankt jongens!
Het aluminium onderdeel werd voorzien van de nodige koppelingen en in kleur gezet.
Ook dit onderdeel (dat eruit ziet als een soort filter) was initiëel veel te eenvoudig uitgevoerd door Tamiya. Dus werd ook dit onderdeel onder handen genomen en voorzien van koppelingen, waarna het geschilderd werd.
Deze zuurstoffles werd ook voorzien van een koppeling, een slang die naar de cockpit loopt (en op de helm aangesloten wordt) en verbindingsbeugels. Daarna werd alles in kleur gezet. De wash lijkt op deze foto wat overdreven, maar dat komt door het macro-objectief. In werkelijkheid is het spot-on
Dit onderdeel ziet eruit als een soort van vulstop. In elk geval werd ook hier wat extra detail aangebracht en heb ik het vervolgens geschilderd.
Tenslotte loopt er ook nog een leiding van achter de piloot naar de motor. Die werd dus gescratcht.
Nu alles mooi laten drogen en morgen kan ik de onderdelen monteren. We naderen nu echt wel de finish!