Quote:
Originally Posted by Sennake
Deze zuurstoffles werd ook voorzien van een koppeling, een slang die naar de cockpit loopt (en op de helm aangesloten wordt) en verbindingsbeugels.
|
Misschien een leuke kanttekening bij deze zuurstoffles ...
Aanvankelijk was deze bedoeld om de piloot, bij een zwaar ongeval of een hevige brand, extra overlevingskansen te geven. Doordat de piloot zelf met een drukknop deze zuurstof fles kon activeren kon hij in de auto blijven zitten tijdens een brand en had hij toch nog zuurstof om te ademen want deze fles was via een darm en alu leding net voor de mond van de piloot aangesloten.
Mmmmmmmmmmm, blijven zitten in het vuur. Iemand die bij het volle bewustzijn is denkt daar nog niet aan, zelfs niet met een zuurstoffles denk ik.
Maar ... na enkele jaren en ongevallen verdween dit systeem weer. Waarom? Vuur en zuurstof ... gaat er al een lichtje BRANDEN?
Voor de rest ... sorry om deze prachtige thread te bevuilen met mijn gezever ...