Quote:
Originally Posted by MFahrer
Ik ben ook eens benieuwd naar de reactie van Sennake, omdat hij er in de ogen van de anciens er het meest voor ging, zowel op de baan als naast de baan. In de cijfers valt ook op te merken dat Sennake het snelst rondreed met de A4 en duidelijk meer rondjes draaide. Met een gemiddelde van zijn aantal ronden op "GROEN!" (nochtans de moeilijkste lane met kortste en veraderlijkste bochten), waren jullie nog een plaatsje opgeschoven in het klassement.
|
Wel, mijn instelling bij gelijk welke competitie is er één van "ik wil het zo goed mogelijk doen", wat niet hetzelfde is als "ik wil het goed doen" natuurlijk. Maar met mijn beperkte mogelijkheden heb ik het beste uit mezelf gehaald, om wat weerwerk te bieden tegen de andere teams.
Dat blijkt ook wel uit het feit dat ik telkens ik uit de bocht vloog (en dat was vrij dikwijls) met klare en luide stemme "GROEN!" uitriep, zodat de marshalls in elk geval wisten dat er werk aan de winkel was. Tot zover mijn competitiespirit. Als een marshall dan per ongeluk niet snel genoeg reageert of de Audi op het verkeerde spoor zet, ga ik hem wel niet beginnen verwijten naar zijn hoofd te slingeren. Zo diep zit de competitiespirit er dan ook weer niet in bij mij. Trouwens, ik kende de meeste van die mensen niet eens. Als je elkaar al van kindsbeen af kent kan dat enigszins anders liggen, voor ons was dat aspect er duidelijk wat teveel aan.
Ook heb ik er net zoals Dominique problemen mee dat je een model waar uren werk in steekt zomaar in de strijd kan werpen, want zelfs de allerbeste slotters laten hun wagen al wel eens uit de bocht vliegen, en als het dat niet is zal een iets minder ervaren piloot er wel eens tegenaan botsen...
Het 13 minuten rijden per 2 uur tenslotte was voor ons in eerste instantie een opluchting omdat we schrik hadden van lange stints, maar ik moet toegeven dat ook ik uiteindelijk graag een pak meer had willen rijden en dat beschouw ik dan toch als een positief gegeven. We deden het alle 3 graag genoeg om vast te stellen dat we eigenlijk te weinig mogen rijden hebben.
Een laatste vaststelling: we zijn er een beetje "in gegooid" zonder een initiatie, en dus moet je proberen om zelf je rempunten te zoeken, en alles wat erbij komt kijken om te proberen snelle tijden te rijden. Dat kon niet anders in dit format, we namen tenslotte direct deel aan een echte wedstrijd, maar om rookies in te wijden denk ik dat er andere en betere methoden zijn.
Dus hier mijn voorstel:
Laat de Paddockers die graag eens zouden willen kennis maken met het slotten zich kenbaar maken en dan kan iedere kandidaat-slotter zelf een kant-en-klaar 1/32 model aankopen (eventueel op voorhand een racecategorie afspreken alhoewel dit niet echt noodzakelijk is).
Organiseer een slot-initiatie bij jou thuis (en zoals Guido zegt moet je dat helemaal niet gratis doen) voor alle amateur-slotters waarbij de routiniers die er graag bij zouden zijn om wat tips te geven en eventueel talent te spotten (haha) uiteraard ook welkom zijn.
Deze initiatie begint met wat theorie-les en wat praktijk-oefeningen, en wordt afgesloten met een wedstrijd(je) zodat iedereen van alle aspecten geproefd heeft (ook van de lekkere broodjes trouwens).
Dit heeft als voordeel dat jij je eigen modelen niet hoeft "op te offeren" voor een bende beginnelingen, en dat wij als (voornamelijk) modelbouwers niet teveel hartzeer hebben bij het uit de bocht vliegen van kant-en-klaar slotcars. Bovendien hebben we met 1/32 wagens op een 1/24 baan wat meer ruimte om te botsen...
Ook het roepen en tieren zal per definitie heel wat minder zijn omdat we allemaal beginnelingen zijn en het aspect competitie zo goed als onbestaande zal zijn.
En dank zij het feit dat ieder zijn eigen wagen meebrengt zal het lange wachten tov het korte rijden ook enorm meevallen: iedereen mag tenminste ven lang rijden.
Wat denken jullie? Zetten we nog eens iets op poten?