View Single Post
  #45  
Old 29-05-2007, 19:54
MFahrer MFahrer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2005
Location: Gent
Posts: 1,035
Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
Wel, mijn instelling bij gelijk welke competitie is er één van "ik wil het zo goed mogelijk doen", wat niet hetzelfde is als "ik wil het goed doen" natuurlijk. Maar met mijn beperkte mogelijkheden heb ik het beste uit mezelf gehaald, om wat weerwerk te bieden tegen de andere teams.
En dat hebben jullie perfect gedaan... jullie hebben tenslotte twee iets ervarener piloten achter jullie gelaten! Daar was duidelijk ook op gerekend! Anders waren er geen 3 "lintjes" voorzien van plaats zes hé!

Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
Dat blijkt ook wel uit het feit dat ik telkens ik uit de bocht vloog (en dat was vrij dikwijls) met klare en luide stemme "GROEN!" uitriep, zodat de marshalls in elk geval wisten dat er werk aan de winkel was. Tot zover mijn competitiespirit. Als een marshall dan per ongeluk niet snel genoeg reageert of de Audi op het verkeerde spoor zet, ga ik hem wel niet beginnen verwijten naar zijn hoofd te slingeren. Zo diep zit de competitiespirit er dan ook weer niet in bij mij. Trouwens, ik kende de meeste van die mensen niet eens. Als je elkaar al van kindsbeen af kent kan dat enigszins anders liggen, voor ons was dat aspect er duidelijk wat teveel aan.
Versta ik volledig! 200%... wij zijn er misschien teveel mee vergroeid/misgroeid om dat zo duidelijk te zien!

Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
Ook heb ik er net zoals Dominique problemen mee dat je een model waar uren werk in steekt zomaar in de strijd kan werpen, want zelfs de allerbeste slotters laten hun wagen al wel eens uit de bocht vliegen, en als het dat niet is zal een iets minder ervaren piloot er wel eens tegenaan botsen...
Wel... je moet het zo zien... die wagens zijn met die bedoeling gebouwd, jullie wagens zijn gebouwd om met een zijden handschoen af te stoffen als het even héél erg moet. De twee categorieën wagens zien er in sé misschien van ver hetzelfde uit, maar ze zijn gebouwd in een andere spirit, op een verschillende manier en met een verschillend doel. Jullie kunnen jaren genieten van het bouwwerk dat jullie maanden gekost heeft... en terecht natuurlijk. De bouw van onze wagens duurt minder lang, zijn versterkt en zijn een compromis tussen schoonheid en snelheid... Als de beste chauffeurs crashen inderdaad ook... of worden van de baan gereden door mindere rijders, maar al bij al valt de schade goed mee! Een beetje zoals in de echte racerij... het is een dure en pijnlijke leerschool.

In jabbeke stonden er twee wagens die al héél wat kilometers onder de banden hadden en die nog héél toonbaar waren om op jullie show te zetten. De Sierra van Johan had de Six Hours Of Lester Raceway gereden én gewonnen in zijn klasse. De Escort van mezelf had al de Dix Heures de Petit Spa gereden én gewonnen, en de Six Hours of Lester Raceway gereden én gewonnen in z'n klasse! Die laatste had dus zonder overdrijven al meer dan 70 echte slotkilometers op z'n teller staan... in volledig competitiemodus! Beiden zagen ze er nog beter uit dan sommige andere modellen op de beurs (niet van de Paddocktafel, maar op de beurs in het algemeen).

Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
Het 13 minuten rijden per 2 uur tenslotte was voor ons in eerste instantie een opluchting omdat we schrik hadden van lange stints, maar ik moet toegeven dat ook ik uiteindelijk graag een pak meer had willen rijden en dat beschouw ik dan toch als een positief gegeven. We deden het alle 3 graag genoeg om vast te stellen dat we eigenlijk te weinig mogen rijden hebben.
Dat jullie vonden dat je te weinig had kunnen rijden, onthou ik ook als positief... dat wil zeggen dat jullie het eventueel nog een kans geven! Ik probeer hier niets te promoten... gewoon terug in een beter daglicht stellen.


Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
Een laatste vaststelling: we zijn er een beetje "in gegooid" zonder een initiatie, en dus moet je proberen om zelf je rempunten te zoeken, en alles wat erbij komt kijken om te proberen snelle tijden te rijden. Dat kon niet anders in dit format, we namen tenslotte direct deel aan een echte wedstrijd, maar om rookies in te wijden denk ik dat er andere en betere methoden zijn.

Dus hier mijn voorstel:

Laat de Paddockers die graag eens zouden willen kennis maken met het slotten zich kenbaar maken en dan kan iedere kandidaat-slotter zelf een kant-en-klaar 1/32 model aankopen (eventueel op voorhand een racecategorie afspreken alhoewel dit niet echt noodzakelijk is).

Organiseer een slot-initiatie bij jou thuis (en zoals Guido zegt moet je dat helemaal niet gratis doen) voor alle amateur-slotters waarbij de routiniers die er graag bij zouden zijn om wat tips te geven en eventueel talent te spotten (haha) uiteraard ook welkom zijn.

Deze initiatie begint met wat theorie-les en wat praktijk-oefeningen, en wordt afgesloten met een wedstrijd(je) zodat iedereen van alle aspecten geproefd heeft (ook van de lekkere broodjes trouwens).

Dit heeft als voordeel dat jij je eigen modelen niet hoeft "op te offeren" voor een bende beginnelingen, en dat wij als (voornamelijk) modelbouwers niet teveel hartzeer hebben bij het uit de bocht vliegen van kant-en-klaar slotcars. Bovendien hebben we met 1/32 wagens op een 1/24 baan wat meer ruimte om te botsen...

Ook het roepen en tieren zal per definitie heel wat minder zijn omdat we allemaal beginnelingen zijn en het aspect competitie zo goed als onbestaande zal zijn.

En dank zij het feit dat ieder zijn eigen wagen meebrengt zal het lange wachten tov het korte rijden ook enorm meevallen: iedereen mag tenminste ven lang rijden.

Wat denken jullie? Zetten we nog eens iets op poten?
Schitterend idee en nog beter verwoord... met die gedachte stelde ik hierboven al de WTCC klasse op 1/32 voor. SCX wagens zijn veruit de goedkoopste en hebben een mooie afgronde klasse met alle wagens die erin deelnemen: BMW 320i, Alfa 156, Seat Leon, Honda Accords, ...

Doordat ze zo goedkoop zijn, zijn ze uiteraard niet de beste slotcars op 1/32. Een ander (en beter rijdend) voorstel is een klasse DTM op 1/32. Daar kan je kiezen uit Mercedes C DTM's, Opel Vectra's, Audi A4's in zeer veel verschillende liveries, van zowel Carrera als van Scalextric... kostprijs per wagen is ongeveer 45 euro, maar het rijplezier is dan ook veel groter en de kans dat het slotvirus bij sommigen toeslaat dus ook véél groter.

Ik sta volledig open voor voorstellen om een exclusieve Paddock race te doen op mijn circuit, met een maximum van pakweg 12 of 15 deelnemers. Er zouden geen kosten aan verbonden zijn... enkel de "catering" natuurlijk!

Stel dat er interesse is, wil ik dat gerust eens organiseren als "vervang-paddock-meeting" in een maand waar er geen modelbouwmeeting is. Als het in een maand is waar het ook goed weer is, kan ik de Paddockers hier buiten ook nog een stoel en een grote tafel aanbieden om toch hun nieuwe modelbouwcreaties ten toon te stellen.

Wat denk je?

G.
__________________
Reply With Quote