Tony for president !
Meer mensen zouden Bernie moeten wandelen sturen, dan zou hij eindelijk zijn grenzen leren kennen. Spa had al lang tegen Bernie moeten zeggen to bugger off. See if Belgium misses F1 hehe ...
Hij zal met zijn show eindigen zoals "den boxe". Vroeger was boksen ook iets voor legendes. Toen ik klein was herinner ik mij epische gevechten tussen Ali, Frasier, Forman en Sphinx. Toen kwam het grote geld, de eisen, de sponsors en de vips. "Den boxe" ging naar pay-tv en naar satelliet kanalen. En wat een voksport was werd een sport voor de "guests". Wel, zovele jaren later mis ik "den boxe" toch niet hoor. Ik beleef nog wel enig plezier aan hetterugzien van grote wedstrijden van indertijd maar wie kan mij hier vertellen wie de huidige WK zwaargewicht is (laat staan andere klasses). Of wie zijn belangrijkste tegenstanders zijn? Quasi niemand denk ik. Deze sport is onbelangrijk geworden. Opgegeten door het geld en de glitter.
Ergens vrees ik dat F1 op dezelfde weg zit. Het wordt een sport voor sponsors en vips. Met wedstrijden in onbelangrijke locaties als Singapore en Maleisie en China. Satelliet TV en pay-kanalen. Met races waar niemand nog 's nachts voor opstaat en waar een samenvatting van 30 seconden in het sportjournaal van zit.
En zelfs voor de harde fan als ikzelve zal het uiteindelijk "time to move on" worden..... Dan ga ik maar gaan "nordic walken" of zo met de vrouw en zulke debiele skistok. Lekker in de natuur, kost niets en veel gezonder dan een weekend Francorchamps. Bovendien zal Kyoto mij dankbaar zijn.
Last edited by buchinski; 14-07-2007 at 11:41.
|