er staat in de autohebdo die gisteren verschenen is per toeval een artikel dat dezelfde titel heeft als dit onderwerp. Puur toeval, maar heel interressant om lezen. En ja de grote autoconcerns hebben samen met bernie de F1 naar een ongekende hoogte gebracht qua tecnologie en commercie, maar qua pilotage en super piloten vind ik het veel lager dan de jaren 60,70 en 80.Wanneer kan een piloot nog een superstart maken door perfect met de koppeling te werken, en het juiste toerental by nat of droogwegdek vinden. By rege nin tweede of eerste starten... Dit kan allemaal niet meer. Volgas met overstuur uit een bocht komen en er tyd mee winnen?? Dat is allemaal voorby. Vroeger moest men by de start zien dat men EEn bepaalde wielspin had... By al wat ik hier aanhaal als men dit goed deed won men tyd. Nu verliest men er tyd mee. Nu zyn er geen echte helden meer, of sterren. Een Hamilton zou er het dichtst tegen aan leunen volgens my. Vroeger stonden er 5 of 6 wereldkampioenen op de grid.10 of meer gp winnaars. 10 mensen die wel de gp konden winnen. Nu zyn dit er maximum 4 by normale wedstrydomstandigheden. Er is ook geen enkele karakter piloot meer. Ik vind dat een formule 1 uit pure mechaniek moet bestaan, en niet uit electronische en geinformatiseerde techniek. Dat is misschien ouderwets, maar mooier, zowel voor piloten als publiek. Ik wil ook nog zeggen dat ik de formule 1 NIET beu ben. Maar de laatste jaren is het kruim eraf. Geef my maar de gp's historique zoals eind augustus in Spa. Of mooie GT races. Maar de F1 is nog steeds uniek om life te zien. Liefst dan nog by tests want een gp in Belgie is maar 44 rondes, en nog ineens geen uitloop ronde.
|