De allersnelste coureur ter wereld zal niet eens weten hoe het is om achter een stuur te zitten van een wagen. Die kerel, woonachtig in zijn hutje ergens in Siberie, zal nauwelijks van het bestaan weten van auto's en circuits
Autosport is geen sport zoals atletiek of voetbal waarbij "iedereen" gelijke kansen heeft. Er zijn meer $$ factoren die bepalen of een coureur een succes is of niet. De coureur met het meeste gevoel in zijn reet zal waarschijnlijk nooit verder gekomen zijn dan een of ander vaag FF1600 kampioenschap.
In de autosport (dit woord klopt eigenlijk niet meer) tellen andere factoren. Behalve talent spelen andere zaken een rol. Heb je de beschikking over $$? kom je een beetje slim over in de pers? Ben je iets slimmer dan de rest?
Het mooiste voorbeeld hiervan op dit moment in de lage landen is Robert Doornbos! Die kerel is ver na zijn 18de in aanraking gekomen met de autosport. Dus zeer zeker geen natuurtalent, echter de rest klopt wel. Zie het succes op dit moment in de Champcars, dat zegt dan meteen iets over Champcars, daar rijden niet bepaald de grootste lichten rond.
Kun je uberhaupt diverse autosport-disciplines met elkaar vergelijken? Volgens mij totaal niet. Er bestaat dus geen beste autosportcoureur ter wereld. Er zijn er meerdere..............
In de "stroming F1" zullen idd de beste 14 coureurs ter wereld rondrijden, datzelfde is van toepassing op de "stroming NASCAR". Er is niet 1 soort autosport ofzo.......
Daarnaast zijn er coureurs die in de ene klasse wel presteren en in de ander niet. Zie bijvoorbeeld Kumpen en Menten. Dat waren mijn inziens regelrechte krabbers in het Duits FRenault 2.0. Over de oorzaken valt te twisten, in het FIA GT zijn dat toch toppers van formaat. Kumpen heeft die status al, Menten bijna.
M.b.t. F1 in vroeger dagen en vandaag de dag? Ik denk dat ene Hamilton, Alonso of zelfs een Trulli, qua capaciteiten, vele malen beter zijn dan een Hunt, Clark, Moss of Stewart. Heel simpel, door alle technologie zijn de onderlinge verschillen nu veel kleiner, net in dat geval maakt de coureur het onderscheid!
Echter, je kan en mag die periodes niet met elkaar vergelijken. F1 uit de jaren zestig/zeventig heeft niets te maken met de F1 uit 2007. Zet Alonso in een wagen uit de jaren zestig, hij zal het afleggen tegen een Clark uit die tijd. Andersom zal Hamilton het winnen van een Hunt in een 2007 wagen. Vroeger hadden die kerels kloten waar je U tegen zegt, nu hebben ze personal trainers, mediatraining en corporate thinking
Wat betreft deze thread, like the good old times

Vol erin knallen

Wie maait mijn hoofd boven het maaiveld af?