View Single Post
Old 23-07-2007, 21:38
Integra's Avatar
Integra Integra is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Lambo View Post
Verder is het ook nonsens dat een wagen plots meer zou gaan wegen omdat er een kracht wordt op uitgeoefend. De massa van de wagen blijft een constante, ongeacht welke kracht je er ook op uitoefent. Merk trouwens ook op dat de massa hier nergens voorkomt.
Klopt, massa is constant, gewicht is variabel.

Willy, ik vind overigens dat ge met nogal zwakke argumenten afkomt. Zeker over de theorie waarbij een auto ondersteboven kan rijden, nogal zinloos, het gaat om een theoretische hypothese.

Ge moet trouwens ook niet ineens de feiten gaan wijzigen in uw voordeel zodat ge nu wél gelijk hebt, want volgens u is aan een snelheid van 180 m/s downforce verwaarloosbaar.

Een FR 1.6 vergelijken met een Formule 1 auto vind ik al helemaal te gek, de afmetingen zijn totaal verschillend, een FR 1.6 is véél kaler en berust meer op mechanische grip dan op downforce grip.

Om terug te komen op de discussie. Ik ben het eens met Mark.
Ik denk zelfs dat er niets is zoals de beste auto of de beste piloot of "een grootste allertijden." Er zijn te veel factoren waarmee rekening gehouden moet worden om een constante uit op te kunnen maken.
Misschien loopt 1 vd beste piloten in de straten van Brazilië, misschien zit hij hier wel op het forum, maar kansloos om iets te bereiken. Eigenlijk is het een zinloze discussie.

Out

Last edited by Integra; 23-07-2007 at 21:48.
Reply With Quote