View Single Post
Old 24-07-2007, 06:22
Gulfie's Avatar
Gulfie Gulfie is offline
________

Dat gaat hier een discussie worden van jewelste ... ik denk dat er hier zoveel vizies over zijn als dat er bouwers zijn!

Het hangt er immers vanaf wat je wil bereiken. Realisme of een mooi uitzicht? De meeste carbon op race wagens is matt, zo simpel is dat. De mallen waarin de onderdelen gemaakt worden zijn niet gepolijst en dat uit zich in een matt uiterlijk. Maar ... op sommige (vooral F1 wagens, en dan nog ...) zijn sommige delen die rechtstreeks voor de airodynamica zorgen eerder blinkend, dus daarvoor zou zijdeglans een oplossing kunnen zijn.

Wat voor mij veel voornamer is is dat je de decals downtoned ... de meeste (zoniet alle) decals zijn immers veel te licht (enkel Studio27 geeft volgens mij op 1/24 de juiste tint weer).

Maar ... je zal zien, de meningen hierover zijn verdeeld. Voor mij is carbon altijd matt ... maar op mijn Scooby heb ik bijvoorbeeld alle carbon matt gemaakt, behalve de verstralerset. Die blinkt als een spiegel, maar dat had dan weer meer met het show effect te maken.

Moeilijke keuze dus, maar zoals Guido altijd zegt ... If it looks right, it is right!
Reply With Quote